ביטול עסקת פרסום מול בזק - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • שירלי

    נשלח ע"ישירלי 10:21, 22 בינואר 2016

    בתאריך 21.12.15 אבא שלי ביצע עסקת פרסום מול בזק הכוללת פרסום בb144 ואתר אינטרנט. עלות חודשית כולל מע"מ עבור הפרסום בb144 , 585 ₪ לחודש ועבור האתר אינטרנט 69.03 לחודש למשך 12 חודשים כולל מע"מ. בתאריך 13.1.16 ביקש מבזק לבטל עסקה ונאמר לו שעליו לשלם קנס של 1200 ₪ לאחר מכן אני התקשרתי אליהם שאלתי למה הקנס גבוה כל כך וביקשתי שישלחו לי מסמכים שמראים שהם יכולים לגבות סכום זה, ואז הנציג לאחר בירור קצר אמר לי שהם יבואו לקראתנו ויגבו קנס רק עבור האתר אינטרנט כי זה ספק חיצוני שאינם יכולים לבטל. וכל שאר השירותים יבטלו ללא קנס כי זה של בזק. ואז הם שלחו לי את המסמך שביקשתי שכביכול נשלח לאבא שלי בדואר שאומר שאם הוא מבטל עסקה לפני הזמן הוא משלם את כל התשלום עבור אתר האינטרנט שזה 59 לחודש כפול 12 חודשים פלוס מע"מ סך הכל 828 כולל מע"מ. מכיוון שהוא הספיק לשלם תשלום אחד הקנס היה על סך 759 כולל מע"מ. ואז מכיוון שראיתי במסמך שאכן זה כתוב הקנס הנ"ל, למרות שאבא שלי לא חתם על זה, זו הייתה עסקה טלפונית, סיכמנו עם הנציג שהוא גובה את הקנס בסך 759 ₪ ושפה נגמר כל התחייבות, ואף נתן לי מספר פנייה. יום למחרת מתקשר אלי נציג אחר בטענה שהוא המנהל וקרה טעות ועל אבא שלי לשלם עוד 700או 800 ₪ משהו כזה, בנוסף לקנס של 759 שאותו עדיין לא גבו למרות שהנציג יום קודם לקח את הפרטים של האשראי על מנת לחייב עבור הקנס. שאלתי איך זה יכול להיות? הרי אתמול סגרתי עם הנציג שהכל מבוטל ושהקנס הוא 759 ₪ כולל הכל. אמר לי המנהל שזה טעות, והאופציה שלך או לשלם את הקנס הזה או שאני מוזיל לך את כל החבילה בסכום של 159 לחודש לא כולל מע"מ לכל חודש. אמרתי לו שאני לא מוכנה ושאני מבקשת לראות מסמך כמו ששלחו לי לגבי האתר האינטרנט שמראה מהו הקנס. אמר לי אין בעיה ישלח אלייך בשעות הקרובות, אך כרגע תתני לי תשובה האם לגבות את הקנס או לעדכן את העסקה ל159 לא כולל מע"מ. בלית ברירה אמרתי לו שיעדכן את העסקה ולאחר שאקבל את המסמך המבוקש אצור איתם קשר. מה שלא קרה ולא נשלח אליי שום מסמך. התקשרתי יום למחרת וביקשתי שוב מסמך זה ונאמר לי שפותחים פנייה וישלחו לי בימים הקרובים ולא ציינו כמה ימים. השאלה שלי האם רשאיים לקחת קנס כזה ? האם רשאיים לקחת קנס כזה גם לאחר שיום לפני נאמר משהו אחר לגמרי וסוכם שהכל מבוטל? אם הם ישלחו לי את המסמך הנוסף בסופו של דבר ויהיה כתוב את סכום הקנס שהם טוענים שעלי לשלם האם זה גם מותר, כלומר זה הכל להחלטת בזק, או שיש בחוק אחוז מסויים לגבי ביטול עסקה שבמקרה הזה היה לאחר 14 יום. שאלתי גם את המנהל האם כשסגרו עם אבא שלי את העסקה עדכנו אותו לגבי הדמי יציאה הכל כך גבוהים, נאמר לי שרק אם הלקוח שואל אז אומרים את זה כי הדמי יציאה רשומים במסמכים שנשלחו אליו בדואר, האם גם זה מותר לעשות? נא עזרתכם מה לעשות. תודה

    השב
  • 10:12, 17 בפברואר 2016

    שירלי
    צריך לבדוק אם בשיחת הטלפון שבה אבא שלך הודיע שהוא רוצה להצטרף לשירות דיברו איתו על קנס כלשהו ועל גובהו. תבקשו לשמוע אותה. אם לא דובר על קנס התנתקות או על גובהו אין אפשרות לחייב אתכם גם אם זה נכתב במסמך שאח"כ נשלח אליו. ניתן פסק דין בעניין ע"י השופט גורדון בירושלים בתחילת שנת 2014 - ת"ק 23676-07-13.
    בהצלחה

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).