אשמח לעצה תביעה נגד פלאפון - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • איתי בשארי

    נשלח ע"יאיתי בשארי 22:44, 15 בפברואר 2013

    שלום, לפני כחודשיים בערך האייפון שלי השתבש(הגיע לחברה במצב מכובה לא נדלק). עשיתי ביטוח ברשת פלאפון ושלחתי אותו לתיקון. לאחר שבוע חזרתי לקחת את המכשיר, ואמרו לי שלא תיקנו בגלל שהמכשיר נפתח במעבדה חיצונית. הסברתי לנציגה שהוא לא נפתח ולא שווה לי לתקן אותו במעבדה חיצונית שמה זה יעלה לי 400 או 500 שקל ואצלכם זה יעלה לי לא יותר מ 100 שקל. והם ראו לי תמונה שחסרים באייפון 8 ברגים אמרתי להם שזה לא הגינו, ואז הם אמרו לי אין מה לעשות זה מילה שלך נגד מילה שלנו. הבנתי ממכר שעובר בחברת סלולר שלפעמיים הם משבשים קצת את האייפונים מכיוון שלא שווה להם לתקן וזה יקר להם. לא יודע כמה זה נכון. עשיתי קצת חיפושים בכמה פורמים וראיתי עוד אנשים אם בעיה כמו שלי בדיוק. האם יש מה לעשות בנוגע לבעיה הזאת?? או אולי עוד משהו נתקל בבעיה הזאת ולא ידע מה לעשות ? תודה רבה לעוזרים.

    השב
  • 23:45, 15 בפברואר 2013

    גם אני לא שומע תלונה כזו בפעם הראשונה.

    אני חושב שנטל ההוכחה במקרה הזה מוטל על חברת הסלולאר, הן לאור חוסר ההגיון בפתיחה של המכשיר במעבדה חיצונית, הן משום העובדה שלא פתחו את המכשיר בפניך והראו לך את ה"ממצאים", והן משום שעליהם להוכיח שפתיחת המכשיר הנטענת מקשה את התיקון כעת.

    הייתי כותב להם מכתב, רשום, ומתרה בהם שאם לא יבוצע התיקון על חשבונם תוך זמן קצוב, אתה תתקן אותו בעצמך ותתבע אותם.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).