תקנות בנושא זמן המתנה - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • גיל

    נשלח ע"יגיל 11:01, 17 בדצמבר 2012

    קראתי שיש תקנות חדשות שמגבילות את זמן ההמתנה במוקדי השירות. אשמח אם תוכל להרחיב עליהן. מה יהיה הקנס של חברה אם לא תעמוד בתקנות?

    השב
  • 12:53, 17 בדצמבר 2012

    אכן, ישנן תקנות כאלה. התקנות קובעות, כי תוך שתי דקות חייב המוקד להודיע כי ההמתנה תארך מעבר ל- 3 דקות, ואז ישנה חובה לאפשר השאתרת הודעה על מנת שיחזרו לצרכן, ועל המוקד לעשות כן תוך 3 שעות.

    אין קנס מיוחד לאי עמידה בתקנות אלה. כלומר: אם מדובר בתביעה אזרחית, הפיצוי יינתן לפי גובה הנזק שנגרם. אם מדובר בהליך פלילי, קיימת סמכות למשרד התמ"ת להגיש נגד העוסק כתב אישום.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).