חיוב לא מוצדק בנטוויז'ן - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • סילביה פוקס

    נשלח ע"יסילביה פוקס 13:25, 11 באוגוסט 2013

    שלום רב, בשנת 2008 היה לי חוב בחברת נטוויז'ן ולכן הופסק לי השירות. הסדרתי את השתלום ואף שילמתי יותר ממה שהיה צריך כך שהייתה יתרה לזכותי. יש לציין שהשירות לא הוחזר לאחר הסדרת החוב ונותקתי מהחברה לפני 5 שנים. החברה המשיכה לשלוח מדי חודש חשבוניות עם דרישה לתשלום על התוכנית שכאמור הפסקתי להשתמש בה, וגם לא הייתה לי אפשרות כיוון שהשירות הופסק. למרות פניות חוזרות ונשנות להפסקת הדרישה לתשלום והבהרה כי אינני משתמשת בשירות של נטוויז'ן כבר מספר שנים, החשבוניות המשיכו להגיע. לפני כשבוע התקשרתי שוב וביקשתי להסדיר את העניין ולאחר שלקחו ממני את הפרטים והבטיחו ליצור איתי קשר תוך 24 שעות, קיבלתי מכתב ובו נאמר שאני חייבת 675 שקלים על הצטברות חוב. מה עליי לעשות? תודה מראש.

    השב
  • 22:53, 11 באוגוסט 2013

    עליך לכתוב מכתב, בו פירוט האמור בשאלתך, ודרישה להשבת יתרת הזכות שלך, כולל ריבית והצמדה.

    הייתי גם מוסיף התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגדם, והתראה, שנקיטת הליך משפטי מצידם, לרבות מימוש הדרישה המופרכת לתשלום חוב בזמן שהיית מנותקת שלאר כדין משירותיהם, יגרום לתגובה חריפה ונחושה מצידך.

    שלחי את המכתב באופן שתוכלי לוודא את קבלתו (מייל/פקס עם אישור טלפוני או מכתב רשום עם אישור מסירה).

    כל זאת, כמובן, בתנאי שאת אכן בטוחה שהעובדות שציינת הן מדויקות וניתנות להוכחה.

    תגובה
  • 10:49, 14 באוגוסט 2013

    תודה רבה על עזרתך.

    בברכה

    סילביה פוקס

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).