המשך חיוב לאחר התנתקות משרות טלפון ואינטרנט (סמייל) - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • איתמר

    נשלח ע"יאיתמר 16:13, 2 בנובמבר 2013

    מזה כמה שנים שהייתי מנוי סמייל 012 לארבעה קווי טלפון ואספקת אינטרנט. בחודש מאי השנה ניידתי את כל השירות - קווי הטלפון שברשותי מחברת סמייל 012 לחברת נטוויז'ן תוך ביטול שניים מהארבעה, ואת שירות אספקת האינטרנט. אף על פי כן המשיכה חברת סמייל לחייב אותי בטענה שלא קיבלה על כך הודעה. על אף מכתב ופניות בע"פ נציגי סמייל ממשיכים להטריד אותי בדרישות תשלום, כאשר ביטלתי את ההרשאה להשתמש באמצעי החיוב (כרטיס אשראי) חייבה אותי בקנסות ושלחה איומים בתביעה. מאחר וההתקשרות איתם הייתה כחברה (קטנה שברשותי) אינני יכול להגיש נגדם תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות ולמיטב הבנתי החוק להגנת הצרכן אינו חל על העסקה. מהם האמצעים העומדים לרשותי להתגוננות מפניהם, אם יש?

    השב
  • 19:45, 2 בנובמבר 2013

    אינני בטוח מה הכוונה ב"מהם האמצעים העומדים לרשותי להתגוננות"? עליך יהיה להגיש כתב הגנה או בקשת רשות להתגונן - תלוי בפרוצדורה שתנקט נגדך, אם תנקט.

    תגובה
  • 19:14, 3 בנובמבר 2013

    ובנוסף, מתוך השיטוט ברשת מתקבל הרושם שמדובר בתופעה רחבה למדי, נתקלתי בתלונות רבות על אי ניתוק והמשך חיוב אצל נותני שירות שונים, כולל סמייל 012. האם אין מקום לשקול הגשת תביעה ייצוגית?

    תגובה
  • 19:28, 3 בנובמבר 2013

    יכול להיות שכן. פנה אלי במייל, בבקשה.

    תגובה
  • 19:45, 3 בנובמבר 2013

    נראה שאיכשהו אבדה בדרך שאלת הביניים: אתה צודק, הניסוח שלי היה שגוי. השאלה היא האם קיימת דרך ליצירת הרתעה שתשים קץ להטרדות ולאיומים מצד חברת 012.
    כצרכן פרטי עומדים לצידי חוקי הגנת הצרכן ובמידת הצורך - בית המשפט לתביעות קטנות. מאחר וההתקשרות עם ספקית האינטרנט הייתה באמצעות החברה המשפחתית הקטנה מאד (על כל הנובע מכך) שברשותי, אני מוצא עצמי עומד חשוף כצרכן מהשורה מול הדורסנות של חברת אינטרנט זהב הגדולה, אך חסר אונים ללא ההגנות הנ"ל.
    מה נכון לעשות במקרה כזה? האם יש אמצעים מקבילים העומדים לרשותי, כחברה קטנה, לצורך הרתעה או שהמוצא הנכון מבחינה כלכלית והגיונית הוא לחרוק שיניים ולהיכנע לסחטנות ולחוסר ההגינות?

    תגובה
  • 19:50, 3 בנובמבר 2013

    אם להם יש דרישות ממך, שיתכבדו ויגישו תביעה, ואתה תתגונן.

    אם כבר נגבו ממך כספים שאתה חושב שאתה לא היית צריך לשלמם, אתה יכול להגיש תביעה לבית המשפט. כל ההבדל בינך לבין אדם פרטי הוא שאתה צריך להגיש את התביעה לבית משפט השלום (ההליך אינו מאוד מסובך) במקום לבית המשפט לתביעות קטנות.

    אם אתה רוצה לעשות שינוי מהותי יותר, הדרך האפשרית היא לפעול להגשת תביעה ייצוגית. "הרתעה" אינה, לצערי, מושג רלוונטי בלקסיקון של החברות הגדולות.

    תגובה
  • 09:35, 4 בנובמבר 2013

    היי איתמר,
    קראתי את דבריך וארצה לשוב אליך בכדי לבדוק את הנושא ולסייע. שלח בבקשה את הפרטים לכתובת המייל שלי- talk2us@012.net ונוכל להמשיך משם.

    גולן
    012Smile

    תגובה
  • 18:32, 10 בדצמבר 2014

    שם תוכן הודעה: לי הם עשו את אותו הדבר. ביקשתי להתנתק...והודעתי להם ואף החזרתי להם את הציוד שלהם בדואר והם אישרו זאת. אבל להתנתק?? נאדה.... לא הסכימו. המשיכו לחייב בטענה שאני לקוחה וותיקה שלהם. אחר כך הם עשו לי "הקפאה" ובאמת לא חוייבתי במשך חצי שנה ואחר כך שוב המשיכו לחייב ועתה אני ממשיכה לשלם (אומנם מעט מאוד) על לא שירות ולא כלום.... במשא ומתן להתנתקות טוטאלית נראה אם אצליח.

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).