חוב לא מוצדק אצל נטוויז'ן - פורום התנהלות צרכנים מול חברות תקשורת

שאלה חדשה
  • יעל

    נשלח ע"ייעל 13:30, 7 בנובמבר 2013

    בסוף 2011 התחברתי לשירותי אינטרנט דרך הוט בחבילת בנדל. עסקת הבנדל שווקה ונמכרה לי תחת ההסבר כי אני לקוחה של הוט בלבד, כל ההתעסקות שלי היא דרכם ואכן כרטיס האשראי שלי ניתן רק להם ובמהלך השנה ההתעסקות הייתה איתם בלבד. בחרתי את נטוויז'ן כספק והתקשרתי רק כדי לקבל מהם מס משתמש וססמא. לא נתתי פרטי אשראי ולא עשיתי איתם שום עסקה- העסקה הייתה דרך הוט והתשלום הועבר אך ורק דרכם. חשוב לציין שהוט מצידם לא שלחו לי שום מסמך המאשר את פרטי העסקה. כעבור כמה חודשים התנתקתי מהוט בשל מעבר דירה. החזרתי את המודם וקיבלתי על כך אישור בכתב. זה היה ב-5/8/12. כעבור כשנה קיבלתי הודעה מנטוויז'ן כי יש לי אצלם חוב. מאיזושהי סיבה אצלם רשום כי התנתקתי רק באפריל 2013 וכי אני חייבת להם על החודשים הללו (תאריך שרירותי לחלוטין שכן לא ביצעתי שום שיחת התנתקות עם החברה משום שהייתי בטוחה שההתנתקות מהוט הספיקה). לא עשיתי שימוש באינטרנט ולא הייתה לי היכולת לעשות גם אם רציתי שכן המודם הוחזר והוט אישרו זאת בפניהם. כמו כן בשיחה עם הוט התברר לי כי הם אכן שלחו עדכון לנטוויז'ן כי עסקת הבנדל הסתיימה אך הם הסבירו לי שהם מודעים לכך שהודעה כזו לא בהכרח מנתקת את הלקוח. אבל נטוויזן מצידם לא טרחו לברר איתי אם אני מתכוונת להמשיך בשירות ויצרו איתי קשר באשר לחוב רק חודשים אחרי!! ההתנהלות של נטוויז'ן לא הגונה בעליל- היא ידעה שהבנדל נותק, היא ידעה שחזרתי את המודם, היא ראתה שלא עשיתי שימוש באינטרנט ווודאי שמה לב שהפסיקה לקבל את התשלום החודשי מהוט כחלק מעסקת הבנדל. חיפוש קצר ברשת העלה אינספור מקרים דומים של החברה. ראשית השאלה שלי היא פרטית- איך עליי לפעול? האם בכלל כדאי לי להלחם? אני מסרבת להאמין שבמדינת חוק ייתכן מצב שבו חברה עושקת ממני כספים במרמה על שירות שלא קיבלתי וזאת בטענה המגוחכת שהיא המשיכה לספק שירות למרות שברור היה שלא הייתה לי שום דרך או רצון לקבל את השירות הזה. אני סטודנטית ולא יכולה להרשות לעצמי לשלם כספים על כלום וכואב לי לחשוב שאאלץ לשתף פעולה עם הדבר הנוראי והפוגעני הזה. שנית השאלה שלי היא כללית- ביומיים האחרונים קראתי אינספור סיפורי זוועה על החברה הזו, כמו גם על ניסיונות לתביעה ייצוגית אבל מה שמעניין אותי זה לא להרוויח כספים אלא איך ייתכן שחברה פעולת בצורה כזו?? שמעתי על הרבה תביעות שזכו מולם והוחלט בהן כי אכן החברה עברה על החוק אבל תביעות אלו הן נקודתיות. איך ייתכן שאין על החברה הזו פיקוח ואיך המדיניות שלה לא נאסרת וגוררת ענישה?? אשמח להכוונה מול הסאגה האיומה הזו תודה רבה יעל

    השב
  • 19:23, 7 בנובמבר 2013

    מצטער, לא לגמרי הבנתי את השאלה.

    ראשית, לא ברור אם גבו ממך תשלום או שהם דורשים אותו.

    שנית, יש לך אולי עילה לתביעה ייצוגית, אבל אני מבין שאת לא רוצה להגיש כזו (אכן קיימת תביעה נגדם בנושא דומה), ולכן השאלה אם כדאי להלחם או לא תלויה בהליך שבו את רוצה לנקוט.

    שלישית, איני משמש כדובר של הרגולטור שמפקח עליהם, אבל אני כן יכול להגיד שלו היה עושה את עבודתו בצורה מושלמת, לא היה לקולגות שלי ולי, שעוסקים בתביעות ייצוגיות, פרנסה.

    תגובה
  • 09:00, 31 בדצמבר 2013

    יעל, ההתנהגות של נטוויז'ן היא לא רק בלתי הגונה בעליל, היא פלילית.
    נטויז'ן עוברים על החוק בכך שהם לוקחים כסף מהחשבון ללא הסכמתך ואף ללא הסכם כלל תוך קבלת דבר במרמה.
    אני נתקלתי באותה תופעה בדיוק והגשתי תלונה במשטרה

    תגובה

ההתנהלות מול חברות התקשורת אינה נעימה לרובנו: היא מצריכה הרבה סבלנות ("יו, עד שעונים בשירות הלקוחות שלהם!"), קפדנות לגבי החשבון ("מה זה 14.90 ₪ עבור "שירותי תוכן"?") ורוגע ("זה לא מה שסוכם עם הנציג שלכם!!") - כל אלה לא תמיד קיימים אצלנו.

מטרתו של פורום זה היא לנסות ולאזן את חוסר השיוויון בין "הצרכן הקטן" לבין חברות התקשורת: לתת מענה בדבר הזכויות הנתונות לצרכנים ובדבר הדרכים האפקטיביות לפעול כדי לשמור עליהן (לצעוק על נציג השירות זו לא דרך מומלצת, למשל).