• 4 בפברואר 2013

    טירטורים של חברת פלאפון

    שלום וברכה,
    לפני כחצי שנה (בחודש 8) עזבתי את חברת פלאפון לטובת אחת החברות החדשות בשוק הסלולרי. רק לאחר חודשיים קיבלתי סיכום חיובים אשר לאחר בירור עם נציג השירות, נאמר לי כי זהו סיכום של כל החובות שלי לחברת פלאפון ויותר לא יהיו לי חיובים מהם.
    לאחר חודש נוסף קיבלתי בדואר מכתב ובו חברת פלאפון מודיעים לי כי התשלום שהם ביקשו לחייב אותי בכרטיס האשראי לא כובד ועל כן עלי ליצור קשר עם נציגי השירות על מנת לסדר חוב זה, או שינקטו נגדי הליכים משפטיים. מכיוון שנאמר לי על ידי נציג השירות של חברת פלאפון כי לא יהיו חיובים נוספים, ואת החוב ההוא שילמתי, חשבתי שמדובר בטעות והתעלמתי.
    לאחר עוד חודש, קיבלתי שוב מכתב שבו נאמרו אותם הדברים. יצרתי קשר עם נציגי השירות, וביקשתי מהם הסבר למה יש חיובים נוספים לאחר שנאמר לי שלא יהיו עוד כאלו. הנציג לא נתן לי תשובה לנושא ובמהלך השיחה, השיחה נותקה מצידם. מכיוון שלא היתה לי כוונה לחכות שוב חצי שעה על קו הטלפון, לא חזרתי אליהם עד לפני כחודש.
    לפני חודש התקשרתי אליהם שוב על מנת לסדר את הנושא ולבדוק במה מדובר. ענתה לי נציגה אשר הסבירה כי מדובר בחיובים על המכשיר הסלולרי וכי החשבון שסיכם את החיובים היה ללא חיובים אלו. ביקשתי ממנה לשלם את הכל בתשלום אחד על מנת לנתק כל קשר עם חברת פלאפון. היא הסבירה לי על דרכי התשלום ומכיוון שתשלום באשראי היה היחידי האפשרי מבחינתי, ביקשתי לשלם באשראי ושהיא תיצור עימי קשר חמש דקות מאוחר יותר כאשר אוכל להגיע לכרטיס האשראי. הנציגה התחייבה ליצור קשר ביום למחרת, אך עד ליום זה טרם קיבלתי שיחה ממנה. יצויין כי שאלתי את הנציגה האם אני יכול לשלם במערכת האוטומטית את כל הסכום, ונאמר לי על ידה כי אין אפשרות מלבד יצירת קשר שלה איתי, מכיוון שמדובר בחיוב מיוחד אשר כולל את כל הסכום המצטבר.
    ביום שישי האחרון קיבלתי בדואר רשום מכתב ממשרד עורכי דין ובו הם דורשים שאשלם את הסכום המלא בתוספת של הוצאות משפטיות (סכום אשר גודלו מעבר למחצית מסכום החוב לחברה).
    מה ניתן לעשות בנידון? האם ניתן לפתור את הנושא עדיין ע"י תשלום החוב בלבד (שכאמור אותו אני מעוניין לשלם...)?
    האם קיימת עילה לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות?
    תודה רבה על העזרה!

    4 בפברואר 2013
  • מנהל הפורום עו"ד נבו למפל 7 בפברואר 2013

    טירטורים של חברת פלאפון

    שלום רב יונתן
    בהחלט מקומם.
    לאור הכתוב נראה כי לא הייתה סיבה מטעמה של חברת הסלולר להעביר את עניינך לטיפול משפטי.
    כעת,המלצתי לעת זו הינה כי תפנה בכתב אל משרד עוה"ד ותפרט את טענותיך. לאחר מכן צור קשר עם משרד עוה"ד במטרה לבחון את סיום הסכסוך.
    במידה ואינך זוכה למענה לשביעות רצונך, ביכולתך לפנות אל בית המשפט לתביעות קטנות על אף שאיני משוכנע כי משתלם לפנות לבית המשפט ולשלם הוצאות משפט כגון אגרה לאור הסכום המתבקש.
    בהצלחה.

    7 בפברואר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?