• 9 בספטמבר 2013

    האם חברת סלולר יכולה לנתק לקוח משיחות נכנסות עקב אי תשלום?

    שלום רב
    שאלתי היא בנוגע לניתוק שיחות נכנסות ובעלות של לקוח על מספר סלולר, אשמח אם תוכל לחדד שלי כמה דברים בכדי שאדע איך להמשיך הלאה.
    בן זוגי בחובות כבר למעלה משנה ולכן אינו יכול לשלם לחברת הסלולר שלו (אורנג') באמצעות כרטיס אשראי אן הוראת קבע - כלומר, אין לו אמצעי תשלום קבוע. היות ואין לו אמצעי תשלום קבוע אורנג' איננה מוכנה לנתקו משירות - היא תהיה מוכנה לעשות זאת רק לאחר שיסדר אמצעי תשלום קבוע (דבר שאין באפשרותו להמציא) - הדבר מגוחך להפליא ועל כך כבר הגשנו תביעה נגד אורנג' בתביעות קטנות.
    לאחרונה, כנראה לאחר קבלת כתב התביעה, ניתקה אורנג' את בן זוגי גם משיחות נכנסות!! (עד כה לא היו לו שיחות יוצאות במשך 3 חודשים ועתה גם נכנסות). בכדי לדעת כיצד להמשיך אני מעוניינת חידוד בנוגע למה מותר ומה אסו לחברת הסלולר לעשות.
    האם חוק התקשורת הנוכחי לא אומר שמספר בבעלותי הוא בבעלותי ואין זכות לנתק לי שיחות נכנסות מקו זה?
    לפי מה ששוטתי ומצאתי באינרטנט - חברת הסלולר רשאית לנתק מנכנסות לאחר תקופת מה וכך עובר לו המספר למאגר של חברת הסלולר. אך זה לא מסתדר לי לאחר החוקים החדשים של ניוד מספרים: אם יש בבעלותי מספר סלולורי הוא בבעלותי לתמיד עד שהסכמתי לשחררו..לא?

    מקווה ששאלתי ברורה ואשמח להבהרה בנושא
    תודה
    שחר

    9 בספטמבר 2013
  • מנהל הפורום עו"ד נבו למפל 29 בספטמבר 2013

    האם חברת סלולר יכולה לנתק לקוח משיחות נכנסות עקב אי תשלום?

    שלום שחר
    ככלל, המספר ששייך לך וניתן לניידו אולם לאור הכתוב ואם הבנתי נכון את שואלת האם מותר לחברת הסלולר לנתק משיחות יוצאות ונכנסות אזי ככלל, חברת סלולר יכולה לנתק שיחות יוצאות ונכנסות מאחר ואילו מצויות בגדר השירות שהיא מספקת לך כצרכנית על פי ההסכם בינכם.

    בהצלחה.

    29 בספטמבר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?