לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נועם

דרישה לתשלום תגמולי פנסיה במישרין לעובד

העסקתי עובד במשרה חלקית במשך תקופה כוללת של כ - 7 חודשים במהלכם לא הופרשו לעובד תגמולי פנסיה (לא חלק העובד ולא חלק המעביד). לאחר שפוטר העובד, הציג בפניי לראשונה קיומה של קרן פנסיה פעילה שהופקדו עבורה תגמולים מעבודות אחרות בהן עבד העובד. בשלב זה, טוען העובד כי אני מחויב להעביר את התגמולים אליו במישרין ולא בהפקדה רטרואקטיבית לקרן הפנסיה. אני מעוניין לתת לו את התגמולים. השאלה היא אם הוא צודק שחוקית (עפ״י החוק והפסיקה) אני מחויב להעביר לו את התגמולים במישרין. מדובר בתקופה הכוללת את תחילת שנת 2017 וחלק משנת 2016. הוא כמובן ״נזכר״ בקיומה של הקרם לאחר שקיבל את המשכורת האחרונה ואין ממה לקזז את חלק העובד בהפקדה. מה עליי לעשות בהנחה שהעובד איננו משתף פעולה ודורש תשלום תגמולי הפנסיה אליו במישרין ואף מאיים בהגשת תביעה?

עו"ד אבנר בן חיון

בעקרון לא ניתן לבצע הפקדה רטרואקטיבית בגין שנת מס שחלפה (2016) אתה זכאי ואף נדרש לבצע הפקדה בגין שנת 2017 (ועל העובד להעביר חלקו (ככל שלא ניכית מהמשכורת) את הסכומים שלא ניתן להפקיד בגין שנת מס קודמת יש לשלם לעובד. מומלץ להיוועץ עם עו"ד על מנת להחתים את העובד על כתב קבלה וויתור מתאים

נועם

תודה על תשובתך. האם לא ניתן לבצע הפקדה רטרואקטיבית לשנת מס קודמת בשום מקרה? גם אם מדובר בקרן פנסיה קיימת ולא חדשה? נדמה לי שרו״ח מטעמי כבר ביצע הפקדות רטרואקטיביות, גם לשנת מס קודמת, בעניינם של עובדים אחרים.

עו"ד אבנר בן חיון

ניתן לשלם בגין שנת מס קודמת במקרה שמדובר על חוב מעסיק לקרן הפנסיה ולא להצטרפות לראשונה מהמעסיק.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה