לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אבי

יתרה על סך 30000 שח בלבד

שלום, האם זה נכון שאם היתרה שלי בקרן הפנסיה היא על סך 30 אלף בלבד ואני בן 30, אז הדמי ניהול מהצבירה פחות משמעותיים ואין טעם להתמקח עליהם? אשמח לשמוע למה?

עו"ד אבנר בן חיון

קרן פנסיה רשאית לגבות דמי ניהול מקסימליים מצבירה בשיעור של 0.5% לשנה. כך שדמי הניהול המקסימיליים לשנה בגין צבירה של 30 אש"ח יעמדו על 150 ש"ח. מכאן תעשה את החשבון מה דמי הניהול המקסמיליים על בסיס התפתחות הצבירה השנתית מהשכר שלך. כמובן שהעצה היא להתמקח על כל הנחה בדמי הניהול שכן, מדובר על חשבון לאורך שנים, גם אם הוא זניח בשנים הראשונות שבהם הצבירה נמוכה.

אבי

תודה על התשובה שלך. השם יברך. שאלתי התייחסה לעניין שאם במידה ואני אשנה בעתיד את הדמי ניהול אז התחשב כי בשנה או שנה וחצי עם שכר נמוך לא תהיה השפעה גדולה כי היתרה בקרן הפנסיה עומדת על 30 אלף שח בלבד. אשמח לדעת?

עו"ד אבנר בן חיון

מה השיקול לא לשנות היום? אגב יש לדעת שאם החברה מחייבת להנחה בדמי ניהול, ההתחייבות "תופסת" לתקופה של 5 שנים ולא ניתן לשנות אותה באופן חד צדדי. עוד צריך לדעת שדמי ניהול הם לא חזות הכל אם כי זה בהחלטה מדד חשוב לענין התפתחות השכר / המשך הפקדות לקרן על בסיס שכר נמוך, את יכול לחשב את גובה דמי הניהול הצפוים

אבי

לא מדובר בשיקול, כי אם סירוב חברת הביטוח להפחית בצורה טובה את דמי הניהול שלי. האם יש השפעה כלשהי של השנים הראשונות על היתרה הצבורה בקרן הפנסיה בעתיד ועל הקצבה שלי? אגב, מתי חובה לעשות מכתב הנמקה?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה