לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיקי

הפקדה רטרואקטיבית לביטוח מנהלים

שלום רב. אני עובד במקום העבודה הנוכחי מינואר 2012, וזאת לאחר שבמקום העבודה הקודם שלי הופרשו עבורי כספים לקרן פנסיה. לאחרונה גיליתי שלביטוח המנהלים שלי במקום העבודה הנוכחי הופרשו סכומים החל מינואר 2013 בלבד, על אף שלמיטב הבנתי, אני זכאי לפנסיה רטרואקטיבית מהיום הראשון בעבודה. לאחר שהפניתי את תשומת ליבו של סוכן הביטוח שלי לכך, נאמר לי שעל אף שאני זכאי להפקדות מיום העבודה הראשון, מאחר והשנה הקלנדרית התחלפה, איו באפשרות החברה להפריש עבורי את הסכומים רטרואקטיבית. נראה כי בפועל, הפסדתי שנה שלמה של הפקדות לקרן. אודה לכם מקרב לב לחוות דעת בנושא.

item.Author מנהל הפורום עו"ד דוד בכור

שלום, בהנחה שההפקדות מבוצעו מכוח הוראות צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק, הרי שהמועד הקובע לתחילתן הינו לאחר חצי שנת עבודה, אלא אם התחלת עבודתך אצל המעסיק הנוכחי כאשר הנך "מבוטח פעיל בקרן פנסיה", ואז הנך זכאי להפקדות מהיום הראשון לעבודה אצלו. במידה והמעביד הפר חובתו זו, והוא מוגבל מלבצע הפקדה ישירה לקרן (טענה התמוהה בעיני), הנך רשאי לדרוש כי יפצה אותך בגובה חלקו בהפקדות הפנסיוניות עד למועד תחילת ביצוען בפועל. בברכה, דוד בכור, עו"ד

מיקי

שלום רב, קודם כל, תודה רבה על התשובה המהירה. רק רציתי לוודא שבעיניך, לא אמורה להיות מניעה של חברת הביטוח לבצע את ההפקדות רטרואקטיבית, גם אם עברה שנה קלנדרית? כי זה בדיוק מה שנאמר לי ע"י הסוכן.

item.Author מנהל הפורום עו"ד דוד בכור

שלום, אין לי אלא להפנותך לאמור בתשובתי הקודמת בעניין. ערב טוב דוד בכור, עו"ד

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה