לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מירי זיו

זכויות אפוטרופוס גוף

שלום, יש לי אפוטרופוס גוף( חדשה ) על אחותי שהוכנסה לבית אבות.(ללא ידיעתי) ברצוני להעבירה למוסד הקרוב יותר למשפחה. אין לי אפוטרופסות רכוש.לבת יש. האם אוכל להעבירה?

עו"ד נורית פיש

אפטרופסות לגוף ולא לרכוש. ראשית לא ברור לי למה פוצל המינוי . האם יש מחלוקת בינך לבין בתה? מציעה לברר עם בתה אם יש לה התנגדות להעביר את אחותך למוסד קרוב יותר האם יש לכך משמעות שהדבר יקשה על ביתה? האם יש לכך משמעות כספית ?

מירי זיו

תודה להתייחסות. קיימת מחלוקת.יחד איתי באפוטרופסות גוף גם אחד הנכדים של אחותי.אנו מייצגים את שאר המשפחה . הבת אישפזה את אימה ללא התייעצות איתנו, במקום מרוחק מכולם. מקשה על הביקורים.סביר שיגרם נזק לאחותי הדמנטית.

עו"ד נורית פיש

מדברייך אני מבינה שיש מחלוקת בין בתה של אחותך לבין יתר המשפחה. אין לי ספק שאם תעבירי את אחותך למוסד אחר , תעשי זאת מכח סמכותך. עלולות להיווצר שתי בעיות (לפחות) קודם כל בתה עלולה לשוב ולהוציאה ולהעבירה שזה נורא בייחוד לאדם דמנטי כל שינוי פוגע בו מאוד. הבעיה השניה שעלולה להיווצר היא כספית מאחר ואת אפורטרופא לגוף בלבד אם בתה לא תישא בתשלום הכרוך בהחזקתה במוסד שאליו תעבירי אותה. לכן אם לא תגיעו לכלל הסכמה אני לא מייעצת לך לטלטל את אחותך אלא להגיש בקשה למתן הוראות לבית המשפט ולבקש הוראות להעבירה ולחייב את הבת לשאת בתשלום הכרוך בהעברתה לבית האבות כמובן מאמצעיה הכספיים של אחותך.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות