לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
משה פ.

הוספת אפוטרופוס לרכוש כאשר יש אפוטרופוס לגוף

אני בן יחיד לאמא חולת אלצהיימר בשלב מתקדם שמטופלת כרגע בבית עם מטפלת צמודה. יש בידי מינוי קבוע לאפוטרופוס לגוף עבור אמי. אני מנהל את עניינה ללא אפוטרופוסות לרכוש. יתכן ובזמן הקרוב אאלץ לאשפז את אמי במוסד סיעודי. יש לאמי דירה וחשבון בנק עם יופי כוח על שמי. יתכן ואילץ להשכיר את הדירה על מנת לממן את הוצאות המוסד הסעודי. האם לצורך השכרת הדירה אני חייב אפוטרופוס לרכוש? האם הוספת אפוטרופוס לרכוש נעשה בצורה דומה לתהליך קבלת אפוטרופוס לגוף או קיים תהליך קצר יותר או פשוט יותר היות ואני מוכר כבר כאפוטרופוס לגוף?

נורית פיש

משה שלום בדרך כלל אם יש בן משפחה שמטפל בחסוי אין צורך למנות א5פוטרופוס אולם מאחר ויש צורך להשכיר דירתה ויפוי הכח לא מספיק מאחר ועל פי החוק הכשרות המשפטיית והאפוטרופסות משאיבדה אמך את כושרה המשפטי יפוי הכח אינו בתוקף עוד. לכן לצערי אין מנוס אלא להגיש בקשה למנוי אפוטרופוס לגוף . הצעתי היא לנסות להימנע מכך כל עוד אפשר להסתדר בלא צו מינוי .

נורית פיש

משה שלום מאחר ואתה משמש לה כאפוטרופוס התהליך צריך להיות קצר יותר ומהיר יותר. שיהיה ברור!! מעת שחלה גריעה בכושרה המנטאלי יפוי הכח לא בתוקף עוד. יש הצעה להרחיב את המסגרת ולהכשיר יפוי כח שיחול גם במקרים בהם היום הוא לא חוקי אך כרגע המצב הוא שאתה יכול לעשות שימוש ביפוי הכח כל עוד מאפשרים לך בכל מקום ובכל מוסד. אם בכל אופן תדרש להציג מינוי אני מציעה לפנות לבקש מינוייך כאפוטרופוס . רק זכור שעליך להתנהל בחשבונה של אימך בשקיפות למקרה ותדרש ליתן דיווח . לאחר מאה עשרים שנותיה תוכל להגיש בקשה לפטור אוטתך מהגשת דוחות לאור העובדה שאתה היורש היחיד שלה. (בהנחה שהדבר כך)

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות