לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
פלוני

שיפוץ מבנה ישן במשק מושבה עתיקה

שלום רב, אני גר ביישוב בצפון הארץ אשר בנוי על מושבה עתיקה. כמעט בכל משק ישנם מבנים ישנים של המושבה, במשק שלנו ישנם שני בתים "חדשים" שנבנו לאחר הקמת היישוב ועוד מבנה ישן שכיום משמש כמחסן. ברצוני לשפץ את המבנה למגורים, מה עלי לעשות כדי להסדיר זאת?, מה העלות המשוערת של דבר כזה? ומה המנהל יכול לעשות במידה ואני משפץ ללא אישור מקדים. תודה.

זמי

אתה צריך לקבל מידע תכנוני בכתב מהועדה המקומית לגבי מספר מבני מגורים ואחוזי בנייה המותרים במגרש שלך. אם מדובר במבנה הסטורי יכול ותידרש לסקר שימור ועבודות שימור. אם התוספת חורגת מזכויותיך במינהל יכול ותידרש לשלם. תוכל לפנות למינהל לקבל חו"ד והערכת שמאי מוקדמת לפני כל ההליך, רצוי שתעשה זאת לאחר קבלת מידע תכנוני מעודכן כנ"ל מהועדה.

עו"ד רון שוורץ

בוקר טוב כמו שצינתה מבנים ישנים יש בהרבה נחלות בצפון אני מציע לך להתחיל קודם כול מדף אינפורמציה שתוכל לקבל מהוועדה לתכנון ובניה במועצה האזורית שאליו שיכת המושבה או המושב שלך. בדף האינפורמציה תוכל לראות איזה מבנים מאושרים אצלך בנחלה ומשם להמשיך, לאחר שיחה עם המפקח בוועדה. לגבי העלות כמובן שלא אני יכול לתת לך את התשובה. בברכה עו"ד רון שוורץ מנהל הפורום

פלוני

תודה על התגובה, המבנה הישן מיועד לחקלאות בלבד ולא למגורים. אנחנו אומנם משלמים ארנונה על המגורים במבנה הישן אך זה כסף שהולך למועצה ולכן אין קשר למינהל. האם יש בכך עבירה פלילית בכך שנשפץ ונגור שם? הבנתי שתהליך שינוי היעוד לוקח זמן רב, אני מתכנן להתחיל את התהליך אך במקביל רוצה לשפץ ולהתחיל לגור שם. תודה מראש.

עו"ד רון שוורץ

בוקר טוב כדי למנוע, בלשון המעטה, חוסר נאימות בעתיד אתה חייב בהדברות עם המנהל. שינוי הייעוד שאתה מתכוון אני מבין דרך מערך התכנון במועצה. למנהל יש מפקחים אשר מסתובבים בנחלות ובודקים מה היעוד דה פקטו בשטח. במידה וזה לא זהה, הם מגישים כ"ת. אשר על כן ההתחלה זה הדברות במנהל. שינויי היעוד גם הוא צריך לבחון האם ישים אצלכם בנחלה ע"פ תוכניות תקפות. איזה וועדה צרכה לדון וכו'. בברכה עו"ד רון שוורץ מנהל הפורום

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מנהל מקרקעי ישראל