ניתוק חשמל בשל טעות בזיהוי - פורום תביעות נגד חברת חשמל

שאלה חדשה
  • מיכל

    נשלח ע"ימיכל 08:03, 23 במרץ 2015

    שלום רב, חברת החשמל ניתקה את החשמל בחנות שלי בשל אי תשלום של חשבון החשמל. כשפנינו אליהם לדיווח על הניתוק וביקשנו שיחברו את החשמל, הם טענו שמאחר ואין לנו שום חוב, הרי שזה לא ניתוק ומדובר בתקלה. הזעקנו חשמלאי שלנו עד שיגיע נציג מטעם חברת החשמל שכמובן לא מצא שום תקלה. התעקשנו עם המוקד כי מדובר בניתוק ולא תקלה, וכמובן ששוב טענו שאין לנו שום חוב ולכן לא נותקנו. נציג חברת החשמל כמובן שמיד "פתר" את הבעיה בכך שראה כי הניתוק התבצע בטעות בחנות שלנו, במקום במסעדה הסמוכה אלינו שלא שילמה את חשבון החשמל. כמובן שהמוקד לא טרח אפילו לבדוק מה המצב של הלקוחות הסמוכים... התוצאה: בתקופה הכי עמוסה שלנו של השנה, לא ביצענו מכירות במשך כמעט כמעט 4 שעות כי המערכת והקופות זקוקות לחשמל. ביום רגיל אנו מבצעים מכירות בסכום של כ- 30 אלף שח עד השעה הזו (ויש תיעוד של המערכת לממוצע מכירות לפי שעה) כך שמדובר באובדן הכנסה משמעותי. בנוסף לעלות החשמלאי מטעמנו שהוזעק למקום ולקח תעריף גבוה יותר כי עזב עבודה אחרת. האם יש דרך לקבל פיצוי מחברת החשמל שגרמה לנו לנזק כלכלי ישיר בשל טעות שלה וגם כשהצבענו על טעותה, לא טרחה לערוך בדיקה פשוטה ולמזער את הנזק?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד שי שמואל פרץ

    עו"ד שי שמואל פרץ,מנהל הפורום

    10:39, 24 במרץ 2015

    מיכל שלום,

    התביעה שלך היא מסוג התביעות שדי קשה להוכיח אותן.
    מעבר למה שתיארת, ישנם עוד מס' נושאים שיש לברר.

    לדעתי תביעה קטנה, היא דרך המלך מבחינתך ושוב, סיכויי התביעה נמוכים (אלא אם כן יהיו ברשותך נתונים נוספים אודות "התקלה").

    בהצלחה,

    עו"ד שמואל שי פרץ

    תגובה
  • 10:46, 24 במרץ 2015

    תודה עו"ד פרץ.
    אני לא כ"כ מבינה מדוע ישנו קושי הוכחתי. האם עצם הגעתו של נציג חברת החשמל שזיהה שאין מדובר ב"תקלה" אלא בניתוק שגוי שהתבצע ע"י חברת החשמל אינו מספיק? שהרי הוא וודאי מילא דו"ח ובוודאות יצר קשר עם חברת החשמל להסדרת הזרמת החשמל. האם אין להם תיעוד כלשהו אצלם? שהרי מדובר בנציג מטעמם. אין זו הכרה מצידם?

    מאחר ואני חברה בע"מ, אם אינני טועה, איני יכולה לפנות לתביעות קטנות, או שמא אני יכולה?

    תגובה
  • מנהל הפורום:עו"ד שי שמואל פרץ

    עו"ד שי שמואל פרץ,מנהל הפורום

    11:23, 24 במרץ 2015

    היי מיכל,

    לעניין התקלה, חשוב לברר כיצד נרשמה התקלה במערכותיה של חברת החשמל. ישנו תיעוד מאוד מדויק של תקלות בחברת החשמל.
    לעניין תביעה קטנה, זה לא רלוונטי בעניינך היות והתובעת היא חברה בע"מ.

    בהצלחה,

    עו"ד פרץ

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד שי שמואל פרץ

מנהל הפורום: עו"ד שי שמואל פרץ

בעל תואר ראשון במשפטים ובעל תואר שני במנהל עסקים (בהצטיינות). עו"ד פרץ סיים בהצלחה את כיתת המצוינות
למידע נוסף

09-3731000 חיוג
הודעה

מירב התביעות שמוגשות נגד חברת החשמל על-ידי צרכניה מתרכזות בשלושה נושאים עיקריים:

שימוש בלתי חוקי בחשמל / גניבת חשמל: חברת החשמל עורכת בדיקות שגרתיות בבתים ובעסקים מידי יום. יחד עם זאת, לא אחת חברת החשמל טועה בשיקול דעת באשר לקרות מקרי שב"ח וקיימים מקרים בהם חויבו צרכנים בחיובי חשמל גבוהים בטענה לשב"ח כאשר בפועל השב"ח לא היה ולא נברא.
נזקים למוצרי חשמל: צרכני חברת החשמל מלינים חדשות לבקרים על נזקים שנגרמו למכשירי החשמל הביתיים. מקור התקלות נובע מנחשולי מתח שגורמים לעליות או ירידות מתח פתאומיות אשר פוגעים במכשירי החשמל הביתיים ולעיתים אף משביתים אותם כליל. בהתאם לתקנות שנקבעו בחוק החשמל חברת החשמל מחליטה האם לפצות את הצרכן או לאו.
חשבונות חשמל גבוהים: חברת החשמל פועלת עפ"י אמות מידה שנקבעו ע"י הרשות לשירותים ציבוריים–חשמל (להלן:"הרשות"), שהינה גוף רגולטורי בקשר לפעילות חברת החשמל בתחומים רבים. אחד התחומים עליהם אמונה הרשות, הינה תעריפי החשמל ואופן גבייתם. יחד עם זאת, חברת החשמל שוגה לעיתים בשיקול הדעת וסוטה מהכללים שקבעה הרשות.
על נושאים אלה ואחרים, בפורום זה.