לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שרון

עיכוב במסירה בגלל חדר טרפו

שלום רציתי לדעת אם יש מישהו שיוכל לענות לי על השאלה הזו... רכשתי דירה מקבלן ובחוזה מועד הכניסה לדירה הוא 1 ליולי 2013 הקבלן איחר במסירה ונכנס ל 60 ימי הארכה מבלי להודיע . ביום ה57 הוציא מכתב לדיירים שהמסירה תתעכב בגלל שחברת חשמל לא חיברו את החשמל לחיבור קבוע. לאחר בירורים בחברת חשמל התברר שבניין אמור להתחבר לחדר טרפו שנמצא בבנין הסמוך אלינו שהוא עצמו מתאכלס בנובמבר . החדר עבר בקרה של חברת חשמל וכרגע נמצא בתהליכי קנייה של חברת חשמל מהקבלן שבנה את החדר. לפני כחודש פנה הקבלן שלנו לחברת החשמל ובירר מה קוב בנושא והוצע לו אלטרנטיבה זמנית אחרת הכרוכה בתשלום... האם הקבלן שלנו אחראי למצב או שחברת חשמל אחראית לכך ואין לנו שום זכות לתבוע פיצוי?? והאם יש לנו דרך כדיירים לזרז את הנושא??

item.Author מנהל הפורום עו"ד שי שמואל פרץ

שרון שלום, ראשית אבהיר, כין אין כל קשר בין רכישת חדר השנאים ע"י חברת החשמל לחיבורו לחשמל, יש לו מעט חדרים שטרם נרכשו ע"י חברת החשמל והם מחוברים לחשמל. במקרה הזה, לחברת החשמל אין כל אחריות לעניין מסירת החזקה, ועליכם כדיירים, להפנות דרישתכם ישירות לקבלן. בשלב זה, הייתי ממליץ לפנות לקבלן במכתב התראה והיה והקבלן לא יפעל לפיו, לשקול אפשרות להגשת תביעה בבית המשפט המוסמך. בהצלחה!

שרון

תודה רבה על התגובה השאלה היא אחרת האם הקבלן יכול להפיל את האחריות על חברת חשמל שטרם חיברו את בניין לחדר השנאים הנמצא בבניין הסמוך?

item.Author מנהל הפורום עו"ד שי שמואל פרץ

שרון, לעניין זה יש צורך בבדיקת ההסכם שנחתם עם הקבלן. עו"ד פרץ

שרון

בנוסף נעשתה פניה מאיתנו הדיירים לחברת חשמל שטוענת שעד שלא ייחתם הסכם רכישה בין הקבלן שבנה את החדר שנאים לבניהם אי אפשר לבצע את העבודה ולחבר את הבניין שלנו לחשמל... האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות בנושא?

item.Author מנהל הפורום עו"ד שי שמואל פרץ

שרון, אני חוזר שוב על תשובתי הראשונה, אני ממליץ לפנות לקבלן במכתב התראה והיה והקבלן לא יפעל לפיו, לשקול אפשרות להגשת תביעה בבית המשפט המוסמך.

שרון

הקבלן היזם החליט שהוא מוכן לפצות את הדיירים לפי החוזה... אך לפי שיחה שביצעתי עם חברת חשמל הובהר לי שהקבלן שבנה את החדר טרפו נמצא כרגע בתהליכים של חוזה רכישה מול המחלקה המשפטית ושרק לאחר הרכישה חברת חשמל יבצעו את החיבור לבניין שלנו. השאלה מה אנחנו כדיירים או הקבלן שרכשנו ממנו את הדירה יכולים לעשות בנידון על מנת לקדם את הנושא? תודה רבה על העזרה

item.Author מנהל הפורום עו"ד שי שמואל פרץ

שלם שרון, בשלב זה, להפעיל לחץ על הקבלן. אם העניין לא מתקדם בשבועיים-חודש הקרוב, לשקול הליך משפטי. בהצלחה!

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות נגד חברת חשמל