לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חיה שמילה

רטיבות מהשכן מי צריך לשאת בעלות תיאור המקרה מטה

גרה בקומה שלישית ללא ועד הבית השכן מעליי לא עשה זיפות בגג לא מוכן לעשות לבד מאחר וכל הבניין צריך לשאת בעלות. בגשם האחרון המים חילחלו מהרצפה שלו אליי

חיה שמילה

רטיבות מהשכן בהמשך לתשובתך יש לחדד שאין לנו בבניין וועד הבית מה אני עושה במקרה של שכן ודיירים סרבנים במקרנ שתיארתי

עו"ד גילי קרנות-עזריה

שלום חיה, עושה את אותו דבר בדיוק. אם אין ועד ומסתבר שזה מהשטח המשותף, אז כל הדיירים צריכים לשלם את התשלומים הנדרשים כאילו היה ועד.

עו"ד גילי קרנות-עזריה

https://www.mishpati.co.il/article/13364 מאמר מפורט בנושא

עו"ד גילי קרנות-עזריה

חיה שלום רב. המקרה שאת מתארת הוא מקרה נפוץ לצערי, ובו את סובלת מנזילות ורטיבויות בביתך, בלי יכולת לבצע את התיקונים, שכן הנזק נגרם מהשכן מעלייך. במקרה כזה אמליץ לך להזמין בעל מקצוע לצורך איתור הנזילות, שכן כרגע מקור הנזילות שהעלית ו/או הוא טוען (הזיפות בגג) הם השערות שלכם בלבד, ולא קביעת איש מקצוע (ייתכן ויסתבר שהנזילות אצלך נובעות ממשהו אחר, שלא באחריות נציגות הבית המשותף, אלא באחריותו). לכן, הפתרון בשלב זה הוא הזמנת מומחה לאיתור נזילות, אשר יקבע מה מקור הנזק, לאחר מכן, לפנות אל השכן בכתב, עם חוות הדעת של המומחה שהזמנת, ואם עולה שזה אכן נגרם מהעדר הזיפות, אז לשלוח את המכתב גם לנציגות (הועד) לצורך תיקונם בהתאם לחוות הדעת. ככל שהם לא יסכימו לעשות כן, תאלצי לפנות בהליך משפטי. מומלץ לבחון גם את עלות התיקון לפני פנייה להליך משפטי. בנוסף, את יכולה לנסות לבקש ממנו להשתתף בעלות המומחה. אני לרשותך לכל שאלה. מוזמנת לקרוא את מאמרי בנושא, אשלח קישור בהודעה הבאה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים