לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יגאל

זכות מעבר בחצר משותפת

רכשתי דירה בבית דו משפחתי לפני 20 שנה. הבית רשום כבית משותף. החצר בצד של כל דירה לא צמודה אלא היא רשומה כרכוש משותף. מאז רכישת הדירה איפשר לי השכן לעבור דרך החצר "שלו" (החצר שסמוכה לדירתו) כדי לצאת לרחוב הראשי (אני בדירה פנימית) ואף נסלל בהסכמתו שביל בטון בשולי החצר, ברוחב 1 מטר ובאורך 10 מטר עד היציאה לרחוב. כך שיש לי אפשרות לצאת מהחצר בצד "שלי" לרחוב הפנימי וגם מהחצר "שלו" לרחוב הראשי. כאמור השביל קיים כבר 20 שנה. כעת רכש דייר חדש את דירת השכן. יש להדגיש שהדייר החדש ידע היטב אודות השביל הקיים שנים רבות. כעת השכן החדש דורש לחסום את השביל או שאשלם לו דמי שכירות או שאקנה את השביל הזה ממנו. אבקש לדעת : 1. האם השכן יכול לחסום את השביל ולמנוע ממני שימוש בו? 2. האם העובדה שבמשך 20 שנה ובהסכמת הדייר המקורי עשיתי שימוש בשביל הבטון שנסלל כאמור בהסכמה, מקנה לי זכות שימוש בשביל כפי שהיה כל השנים? 4. האם יש משמעות לכך שהדייר החדש ידע על השביל לפני שרכש את הדירה מהשכן והדבר מונע ממנו להתנגד להמשך השימוש שלי בשביל ? 5. האם יש לשכן זכות לדרוש דמי שכירות עבור שימוש בשביל, שהוא בעצם חלק מהחצר שהיא רכוש משותף? 6. האם יכול לדרוש ממני לרכוש את השביל? יש להוסיף שכל אחד מהדיירים (אני וגם הדייר המקורי) בנה בהסכמה בחצר "שלו" תוספות בניה נרחבות.

עו"ד גילי קרנות-עזריה

ואגב, המצב שאתה מתאר לפיו כל אחד "הצמיד לעצמו" חלק מהרכוש המשותף הינו מצב שכיח יחסית, ומציעה לכם בחום להסדיר זאת חוקית. כרגע זו בגדר "הסכמה ג'נטלמנית".

עו"ד גילי קרנות-עזריה

שלום יגאל, קראתי בעיון את פרטי המקרה שלך, זה ארוך ומורכב לתשובה בפורום. מוזמן ליצור עמי קשר טלפוני 03-6321185, אשמח לתת לך הכוונה ראשונית.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים