לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אריאל

דמי ועד הבית דייר מוגן

אימי דיירת מוגנת כבר הרבה שנים בעל הבית דורש ממנה להשתתף שהוצאות וועד הבית (בעיקר ניקוי חדר המדרגות של הבית) לפי יחס מספר החדרים בדירתה מול כלל החדרים בבניין (יוצא כ 15%) אני שמעתי שיש איזה סכום קבוע לחודש , פר חדר, שעל דייר מוגן לשלם (סכום שנקבע בחוק...תקנות...) האם אכן יש סכום קבוע ? מה הוא? או שבעל הבית צודק ופשוט חלק יחסי..?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום אריאל, דייר מוגן עפ"י חוק הגנת הדייר חייב לשלם לבעל הדירה תשלום עבור שירותים בהתאם הוראות תקנות הגנת הדייר ( תשלום בעד שירותים) תשל"ג- 1973. להלן הוראות התקנות:- תקנות הגנת הדייר (תשלום בעד שירותים), תשל"ג-1973* בתוקף סמכותי לפי סעיפים 63(ג) ו-160(א) לחוק הגנת הדייר [נוסח משולב], תשל"ב-1972, אני מתקין תקנות אלה: הגדרות 1. בתקנות אלה - "חדר" ו-"חצי חדר", לענין דירות - כמשמעותם בסעיף 41 לחוק; "שטח", לגבי בתי עסק - למעט חדרי שירות. מושכר מעורב 2. במושכר שהוא בחלקו דירה ובחלקו בית עסק, יחול התשלום לפי תקנות אלה על כל חלק כדינו. תשלום בעד שירותים 3. הדייר ישלם לבעל הבית תשלום בעד שירותים כאמור בסעיף 63(א) לחוק בשיעור הקבוע בתוספת. מועד התשלומים 4. תשלומים לפי תקנה 3 יבוצעו במועדים שבהם משתלמים דמי השכירות זולת אם הסכימו בעל הבית והדייר על דרך אחרת. תחילה 5. תחילתן של תקנות אלה ביום ט"ו בסיון תשל"ג (15 ביוני 1973).

המר משה

שלום וברכה קבוצת דיירים בבנין שכל הדיירים הם דיירים מוגנים (דמ''פ) שרכשנו את הזכויות מהקדש, כעת בעלי הבית הקדש החליטו שהם מבקשים לנהל את עניני ועד הבית ולגבות סכום מסויים מכל הדיירים שאלותינו. 1. האם זו בסמכותם 2. האם הם יכולים לקבוע כל סכום שהם רוצים לגבות מהדיירים באופן שרירותי (לדעת הדיירים אפשר למצוא עובדי ניקיון יותר בזול) 3. מי קובע וכמה פעמים בשבוע לנקות את הבניין ובאיזה רמת ניקיון ומה הדרישות לנקיון מעובדי הנקיון. 4. האם התשלום החודשי נגזר לפי שטחי ריצפת הדיורים כפי שהחוק קובע בדירות חופשית. ומה אמות המידה לקביעת הסכום 5. האם במקרה זה בעל הבית יכול להחליט מה הוא מתחזק ומה לא ,למשל את תחוזקת המעליות הוא מותיר לטיפולם הישיר של הדיירים. אשמח לקבל תגובה בלוי אסמכתאות חוקיות, אשמח לדעת האם ישנו גוף כדוגמאת האגודה לתרבות הדיור שיכולה לרכז עבורינו את הטיפול מול בעלי הבית אבקש אישור לקבלת מייל זה בתודה ובברכה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים