לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
סוניה

דיירים מאחסנים חפצים בחדר המדרגות

שלום רב. ברצוני לדעת האם לפי החוק, רשאים דיירים בבניין משותף בן 6 קומות, לאכסן מחוץ לדלת שלהם -בלובי של הדירות, וכן בחדר המדרגות עצמו, חפצים אישיים כגון: ארון נעליים, אופניים וכו'?? אם אפשר אודה אם תפנה אותי לחוק ולסעיף הרלוונטיים. תודה רבה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום סוניה, חדר המדרגות וכן לובי הכניסה לבית מהווים חלק של הרכוש המשותף של הבניין. ייעודם של חדר המדרגות והלובי הוא לשמש למעבר כל דיירי הבית. איש מהדיירים אינו רשאי לנכס לעצמו חלק של חדר המדרגות או הלובי ולאחסן בו דרך קבע חפצים אישיים שלו. אתם זכאים לדרוש מהדיירים שהשתלטו על חלקים של חדר המדרגות או הלובי לפנות את חפציהם בתוך זמן סביר אך קצוב. אם הם לא יענו לדרישה תוכלו לעתור למפקח\ת על רישום המקרקעין לתת צו מניעה יאסור עליהם לאחסן את חפציהם בחדר המדרגות.

סוניה

תודה! על איזה סעיף ואיזה חוק מסתמך המידע הזה? אני רוצה להראות לדיירים כדי שיסכימו לפנות משום שהם מסרבים...

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום סוניה, ההוראות הקובעות את זכויותיהם של בעלי הדירות בבית המשותף מצויות בחוק המקרקעין הן בפרק הדן בשיתוף במקרקעין והן בפרק הדן בבתים משותפים. יש גם פסקי דין רבים של מפקחים\מפקחות על רישום המקרקעין בנושא זה. לא כאן המקום לפרט בהרחבה את כל המידע. אם תאלצו לנקוט בהליכים משפטיים נגד הסרבנים אני ממליץ לכם להיעזר באגודה לתרבות הדיור או בעו"ד המתמחה בדיני מקרקעין.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים