לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יוסי

רכישת מקלט המוצמד לדירה בבניין משותף

שלום רב לשכני בבניין מוצמד בטאבו המקלט שנמצא בקרבת הדירה שלי. הבניין נבנה בשנות ה50 והמקלט הוצמד בתשריט הבית המשותף ונרשם בטאבו כרכוש מוצמד. אני מעוניין לרכוש את המקלט המוצמד והשכן כמובן מעוניין למכור לי אותו. המקלט לא שופץ לעולם, נטוש ואינו עומד בתקנים הנדרשים. שאלתי היא האם קיימת בעיה בביצוע עסקה כזו? כמובן שהעסקה תיעשה כנדרש ותירשם בטאבו. בתודה מראש

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

סעיף 52 של חוק המקרקעין קובע, בין היתר, כי מקלט יהיה בכל מקרה רכוש משותף אפילו אם הוא מצוי בתחום אחת הדירות. לפיכך, לפי מיטב הבנתי, לא ניתן להצמיד שטח המוגדר כמקלט לדירה מסוימת ולא ניתן לסחור בו. אני ממליץ לבדוק אם ניתן לשנות את הגדרת המבנה הנ"ל ולבטל את הגדרתו כמקלט. אם המבנה לא יוגדר כ"מקלט" אלא כמחסן או בכל שם סביר אחר תוכל אח"כ להעביר את הבעלות בו. העברת הבעלות תחייב הצהרה למשרד מיסוי מקרקעין וקבלת אישורו לרישום בטאבו ( לאחר תשלום מיסי ההעברה ) וכן קבלת אישור של העירייה. לאחר מכן תצטרכו לתקן את צו הרישום של הביית המשותף כדי להצמיד את המבנה הנ"ל שתרכוש לדירתך כחלק בלתי נפרד שלה.

יוסי

עו"ד רותם תודה על המענה אני מכיר את סעיף 52 לחוק המקרקעין אך המצב הינו שהמקלט כבר מוצמד לדייר אחד בבניין ולמעשה כבר שייך לאותו דייר. ההצמדה היא גם בתשריט הבית המשותף וגם בטאבו. לכן האם עדיין לא ניתן לבצע עסקה ולהעביר את ההצמדה הזו לדייר אחר בבניין?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים