לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
איילת

נזילה לא מטופלת בדירה מעל

שלום, לפני כ-3-4 שבועות התגלתה רטיבות בדירתנו. פנינו לשכנים מעל שהביאו את חברת הביטוח. חברת הביטוח שלחה אינסטלטור שטען שתקין אולם הבעייה נמשכה. מכיוון שהבעיה לא טופלה המים חלחלו וכבר הגיעו לדירה מתחתינו. לבקשת הביטוח של השכנים מעל הבאנו אינסטלטור של הבניין כדי לבדוק שהבעייה אינה בצנרת המשותפת. אינסטלטור זה ואינסטלטור נוסף שהבאנו מטעמנו טענו שהנזילה מקורה בצנרת של השכן מלמעלה. בנוסף עלתה סברה שהבעייה של השכנים מתחתנו נובעת אולי מהצנרת שלנו. פנינו לחברת הביטוח שלנו שהיא אותה חברה של השכנים מעלינו וחברת הביטוח סרבה להגיע לבדוק את העניין. כרגע אנחנו במצב בו לאחר 4 שבועות הבעייה לא נפתרה, הרטיבות בדירתנו מחמרה, חברת הביטוח לא משתפת פעולה וגם אין הרבה שיתוף פעולה של השכנים מעלינו שלא הסכימו לבדיקת הצנרת בדירתם ע"י האינסטלטור שהבאנו מטעמנו . אנא עצתך מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעייה. נ.ב - אני בהריון ולא הייתי רוצה למצוא את עצמי במצב שאני מביאה תינוק בן יומו ללא מערכת חיסון מפותחת לדירה מלאת רטיבות, פטרת וטחב. תודה רבה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום איילת, אני סבור כי את צודקת בדרישתך לאתר את מקורות הנזילות ולעשות את כל הדרוש כדי לתקן אותן לאלתר. אני מציע לכם לכתוב מכתב לשכניכם בעלי הדירה שמעל דירתכם וכן מכתב נוסף לחברת הביטוח שלכם. בכל אחד מהמכתבים עליכם לדרוש הן מהשכן והן מחברת הביטוח לתקן תוך זמן קצוב סביר ( לדעתי, 7 ימים הם זמן סביר בנסיבות ) את הנזילות. עליכם להתרות בהם כי אם בתוך תקופת הזמן שתנקבו בה במכתב הם לא יתקנו את הנזילה, אתם תבצעו את העבודה על חשבונכם באמצעות שרברב שתבחרו ולאחר מכן תתבעו מכל אחד מהם בהתאמה שיפוי מלא של כל הוצאותיכם וכן פיצוי עבור הסבל ואי-הנוחות שנגרמו לכם עקב סירובם למלא את חובתם לאתר את מקור הנזילה ולתקנה. אם השכן ו/או חברת הביטוח לא ימלאו - כל אחד בנפרד - את חובותיהם הנ"ל כלפיכם, הזמינו שרברב שלכם ולאחר מכן הגישו נגד כל אחד מהם בנפרד תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות. אגב, אם הדירה היא חדשה, יתכן שיש בצנרת כשל שהקבלן אחראי לה. בהצלחה בלידה ובתיקון הנזילות.

דודו אנגלרד

לחמותי אירע מקרה דומה, אלא שהשכן טען בהסתמך על נציג הביטוח כי הבעיה הינה של וועד הבית ולא שלו, מה עושים במידה והשכן מלמעלה לא מסכים לכניסת בעל מקצוע? למי ניתן להפנות דרישה כפולה לחייב או את וועד הבית או את השכן לשאת בהוצאות התיקון ולפעול לבצעו? האם בית משפט או הממונה על בתים משותפים בלשכת רשם המקרקעין?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום דודו, בית המשפט וכן המפקח\ת על רישום המקרקעין מוסמכים למנות אדם כלשהו לכונס נכסים שיוסמך להיכנס לדירת השכן שממנה נובעת לכאורה הרטיבות כדי לבדוק ובמידת הצורך לבצע בה עבודות לאיטום המזילה. זהו סעד זמני שניתן לעתור לקבלו במסגרת תביעה בגין נזקי הנזילה. כמו כן ניתן לעתור לצו עשה שיחייב את ועד הבית או השכן לאטום את מקור הנזילה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים