לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יוסף

ביטול חוזה עם אולם שהתברר שאין לו רישיון עסק

חתמנו חוזה חתונה עם אולם ובחוזה מופיע סעיף שהאירוע יתקיים בהתאם לאישורי והיתרי הרשויות משטרת ישראל כיבוי אש ועיריה. אתמול התברר לי שלאולם אין רשיון עסק דיברתי איתו שאני מעוניין לבטל את החוזה והוא טוען שיש לו אישורים וזה בתהליכים ושכבר הרבה שנים הוא פועל חוקית רק שיש בעיה קטנה שצריך לפתור.. בנוסף הוא אמר שאם אבטל את החוזה הוא יתבע אותי שאקיים את החוזה או אשלם קנס יציאה מה אני יכול לעשות מבחינה חוקית?? תודה..

עו"ד ציון יהודאי

יוסף שלום. שאלתך נוגעת לדיני החוזים בעיקר, ועניינה פחות דיני רישוי עסקים. עם זאת אולם אירועים מחויב ברישיון עסק ולא ב"תהליכים לרישיון עסק"! עסק אשר יוצר מצג שווא כאילו יש לו רשיון עסק, כשמתברר שאינו מחזיק כזה, יתקשה לאכוף עליך לקיים את החוזה, כשידיו אינן נקיות. נהפוך הוא: עומדת לך עילה לתבוע את האולם ואפילו את בעל האולם באופן אישי. מפנה אותך לפס"ד שניתן ע"י כבוד השופטת פנינה לוקיץ מבית משפט השלום בקריות ת"ק 46526-04-13 שלומית גור נ' מאיר חזן.בהצלחה

יוסף

ואם אני יסכם איתו שהוא אחראי אם יקרה נזק כלשהוא האם מותר לי מבחינה חוקית לערוך שם אירוע??

עו"ד ציון יהודאי

יוסף. אם אתה יודע שלמקום אין רישיון עסק, ונגרם נזק למי מהאורחים, אתה עלול להיתבע ע"י הניזוק בכך שעצמת עיניך מהנסיבות של סיכון מוגבר בהיעדר רשיון עסק. מעבר לכך, כיסוי ביטוחי מותנה, בד"כ, בקיומו של רישיון עסק, כך שהיעדר רשיון עסק עלול להוביל לכך שחברת הביטוח לא תיתן כיסוי ביטוחי למקום.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רישוי עסקים ורישוי בניה