לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיטל

מי אמור לדאוג לאישור של מכבי אש?

שלום אני עובדת כרגע מהבית ואמורה לשכור קרוואן במושב לעבודה בו ולקבל שם גם לקוחות אני מעצבת אופנה. ממה שאני מבינה למקום צריך להיות רישיון של מכבי אש אבל אין. האם אני צריכה לדאוג לאישור של מכבי אש או המשכיר? לאיזה עוד אישורים אני צריכה לדאג?

א-ה

האם קבלת היתר בנייה מותנית ברישום הערת אזהרה בטאבו לטובת היזם, או שאפשר את כל זה לעשות אחרי קבלת היתר בנייה האם קבלת הערבויות הבנקאיות : ערבות ביצוע ערבות מסים ערבות שה"ד מותנות בקבלת היתר הבנייה. האם ניתן לבצע הריסה לפני קבלת היתר הבנייה?

יעל מנדלוביץ, עו"ד

מיטל שלום, ללא הערת אזהרה אף בנק מלווה לא יאפשר ליזם קבלת מימון בנקאי. בנוגע הערבויות הבנקאיות-אלו דברים שיש להסדיר מול היזם בשלב החתימה על ההסכם איתו אך יש למען קידום הפרויקט יש לבחון האם קבלת הערבויות מראש לא מסכנת את עתיד הפרוייקט, זה מושפע כמובן מכלכליות הפרוייקט ליזם וגורמים נוספים. ישנה חשיבות רבה האם מדובר בערבות חוק המכר או ערבות אוטונומית. ע"מ לבצע הריסה יש לקבל היתר להריסה. בברכה, יעל מנדלוביץ, עו"ד

א-ה

הבית שלנו נבנה בשנת 1970 כעת אנו מעוינינם לבצע תמ"א 38/2-הריסה ובנייה בבניין הגישה לבניין היא דרך שביל אספלט המחבר בין החניון העילי בבניין לבין הרחוב הראשי. השביל הוא ברוחב של קצת פחות מארבעה מטר אם מבצעים את פרויקט תמ"א 38/2 , האם יש רוחב מינימלי של דרך הגישה לבניין, המחוייב לפי החוק בכל שנות הבניין נכנסו לחצרו משאיות מסוגים וגדלים שונים, כגון אמבולנס גדול, מיכלית גז למילוי בלוני גז גדולים שנחפרו בחצר ומשאיות הובלה שונות

עו"ד יעל מנדלוביץ

מיטל שלום, בדקי את הסכם השכירות שלך, בדרך כלל מקובל כי בעל העסק מטפל בנושא הרישוי. כדי לענות לך בצורה מנומקת יותר עליך לתת לי יותר מידע כגון: איזה סוג של קרוואן? מה גודלו? באיזו רשות מקומית? איזה פעילות נעשת בו פרט למכירת בגדים?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רישוי עסקים ורישוי בניה