לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
איל

צו להריסת בנייה קלה-פנלית ללא היתר

בעיר מגורי סגרו מאות ואלפים את מרפסותיהם בבניה קלה, ברחוב שלי ישנם עשרות ובניין שלי בעצמו כמה וכמה מרפסות ותוספות בניה בנויות בשיטת בניה קלה - פנלית. כעת עקב הלשנה הגיע אלי פקח ותובע להרוס את הבניה, בו בזמן שמסביבו קיימים כמה מבנים בולטים ללא היתר והוא בוחר להגיע רק אלי כיון שרק עלי הלשינו. שאלתי היא א. האם מכיוון והעיריה העלימה / מעלימה עין במשך שנים, ניתן לראות בכך הסכמה מסויימת של העיריה, זכור לי שראיתי פעם פ"ד דומה והייתי שמח למצוא תקדים שכזה. ב. האם ניתן לטעון אכיפה בררנית / חוק הגנה מן הצדק. ג. האם יעזור לי בבית משפט אם אני יביא אלפי תמונות של מרפסות סגורות בבניה קלה, על מנת להוכיח את טענותיי.

עו"ד ציון יהודאי

איל. אכן, שאלתך מורכבת. בנוסף, הנסיבות הן כאלו שמצריכות בירור ענייני ומקיף טרם תשובה. אין זה הפורום המתאים לכך. עליך, טרם החלטה אם להופיע לפני הפקח, להיוועץ בעו"ד או לשכור את שירותיו של כזה. בהצלחה.

עו"ד ציון יהודאי

איל שלום. הסכמה של העירייה מכח העלמת עין רבת שנים וכן הגנה מן הצדק מסוג אכיפה בררנית, הן טענות הגנה טובות למקרה שיוגש נגדך כתב אישום ואז תוכלו לטעון אותן, אתה או ב"כ, בהרחבה בבית המשפט. עד אז, אני מציע שתגיע להסכמות כלשהן עם מדור הפיקוח בעירייה, אשר בעיקרן מבוססות על הטענות הנ"ל, האופן כזה אשר ייתר את הגשת כתב האישום. לעיתים, להימנע מצרה יותר חשוב מאשר לצאת ממנה. בהצלחה.

איל

לכ' עו"ד ציון יהודאי ראשית כל תודה רבה רבה על תושבתך המהירה. אני כמובן לוקח את האפשרות שאצטרך לעמוד למשפט, וחשוב לי לדעת האם טיעון כזה יכול לתפוס. האם יש למיטב ידיעתך תקדים כזה, אם כן אשמח מאוד לקבל מראה מקום לפ"ד. השאלה היא א. האם ביכולתו / בסמכותו של הפקח לסגור את התיק, בנימוק זה או אחר, כאשר המציאות היא שיש אלפי אם לא עשרות אלפי - סוג עבירה שכזו ברחבי העיר. ברח' שלי לבד מדובר במאות עבירות מסוג זה. ב. מכיון ואני מוזמן לחקירה אצל הפקח בעיריה, אני חוכך בדעתי האם בכלל כדאי להגיע, שכן מה שאומר שם עלול לשחק רק לרעתי במפשט אם וכאשר יתקיים משפט, שכן במשפט פלילי על התביעה להוכיח שאני ביצעתי את העבירה, ובמקרה שלי מדובר בשטח סמוך לביתי, אולם בטאבו הוא לא רשום על שמי, למרות שאני הוצאתי את הרישיון לרצף אותו ( לפני שסגרתי אותו בפנלית). ג. אני חוכך בדעתי האם כן לבוא לחקירה ולהציג לפניו את השאלה באופן כזה שהוא יבין שהוא מכניס את עצמו לבעיה, אם הוא יתן לתיק הזה להתפתח, שכן אז אני יכול לטעון שהוא לא ביצע את תפקידו ובכך הוא גרם לי להבין שהדבר מותר עפ"י חוק. אני יודע שזה קצת מורכב לענות בפורום על שאלות מורכבות, אבל בכל זאת אני מבקש אם אתה יכול להתייחס ובהקדם. כי החקירה היא אוטוטו. תודה מראש איל

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רישוי עסקים ורישוי בניה