לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
yoni

לקיחת בדיקות לגילוי מחלות מין ע"י המשטרה

שלום, האם למשטרה ( או הוראה מהשופט) יש סמכות לקחת בדיקות לגילוי מחלות מין לאדם שתקף והתעלל מינית במישהי גם לאחר שנה מהתקיפה? אודה לך על תשובתך.

yoni

תודה על תגובתך. חשוד על סעיף 345 זה מה שאמרו לי, לבחורה נגרמו נזקים חמורים...

עו"ד פלילי יאיר רגב

יוני היקר, כפי שהצעתי לך רצוי להיוועץ עם עו"ד באופן פרטני. על פניו נראה כי הדרישה לא חוקית אולם יש לשמוע את כל הנסיבות ולתת תשובה מדוייקת בברכה

yoni

תודה. אברר את זה. אם זה לא חוקי, זה אומר שאני לא יענש? ( הכוונה יכול לצאת מזה נקי לחלוטין)? או שמבקרה כזה יכולים לפתוח לי תיק פלילי?

yoni

תודה על תגובתך. היום הלכתי לתחנת המשטרה ואמרו לי שאין צורך בבדיקות.

עו"ד פלילי יאיר רגב

היי יוני, תודה רבה על העדכון אני מקווה שעכשיו אתה הרבה יותר רגוע לכל אדם יש זכות לקבל הגנה על גופו ועל כבודו, ויש לשמור על צניעותו ועל פרטיותו. בברכה

עו"ד פלילי יאיר רגב

שלום יוני, השאלה שלך אינה שאלה קלה והיא תלויה במשתנים רבים ועל פי הנסיבות, האם אתה חשוד או נאשם, באילו עבירות?, מה קו ההגנה שלך?, האם אובחנת בעבר?, האם הבדיקה לצורך איסוף ראיות נגדך?, או הבדיקה נועדה עבור הקורבן ובריאותה ועוד הרבה משתנים. המדיניות הרווחת כיום בעניין זכויות האדם וחירותו היא כי שלכל אדם, באשר הוא, מגיעות חירויות יסוד, גם כאשר הן מהוות סכנה לאינטרסים של אדם אחר, במידה והראשון עושה בהן שימוש. אך מצד שני, זכויותיו אלה של האדם לא מוחלטות ונחרצות, וצריך לאזן אותן ולשמור על טובתו ובריאותו של האדם האחר, כאשר ישנו סיכון לגרימת נזק אפשרי. לכל אדם יש זכות לקבל הגנה על גופו ועל כבודו, ויש לשמור על צניעותו ועל פרטיותו. למידע בנושא זה יש מקום לייעוץ פרטני אצל עו"ד. לעיתים החולים במחלות מין קשות מופלים לרעה מבחינת קבלת הזכויות, גם בשלבים המתקדמים של המחלה, כאשר יכולתם התפקודית של החולים נפגעת, אך גם בשלבים בהם החולים עדיין מתפקדים ועובדים ולא יוצרים סכנה אמיתית לבריאות הציבור. מבחינה מוסרית וערכית, עצם העובדה שזכויות בעלי מחלות קשות נשללות, אינה מקובלת כלל. למרות הניסיון למנוע הדבקות במחלות מין, יש צורך להגן על חולים אלה מבחינה משפטית ולשמור עליהם מפני קיפוח ומפני הפליה. קבוצות פגיעות במיוחד של החולים במחלות מין קשות הן חשודים או נאשמים, שעליהם נדרשת הקפדה רבה יותר מבחינה משפטית.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עבירות אלימות