לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שון

חקירה במשטרה לצורך מתן עדות

אם נודע לי דרך גורם חיצוני שהמשטרה מחפשת אותי למתן עדות אך אין להם מספיק פרטים כדי לאתר אותי על מנת להגיש כתב אישום (לא כנגדי)בגין תקיפת שוטרים,מה עליי לעשות במקרה זה?האם אוכל לחכות עד שיאתרו אותי?האם אוכל להסתבך איכשהו בעקבות כך?אין לי רישום פלילי,אני אדם שומר חוק אך מצד שני לא מעוניין להגיע למתן עדות טרם איתור המשטרה אותי.

עו"ד פלילי יאיר רגב

שלום שון, מהשאלה שלך אני מבין שהמשטרה זקוקה לך למתן פרטים על אירוע שנכחת בו. האם אתה חשוד או עד בלבד?, אני מציע לך להיפגש עם עו"ד פלילי על מנת שתוכל לקבל ייעוץ על זכויותיך. הסמכות לדרוש מאדם להתייצב לחקירה נתונה כיום לרשויות חקירה שונות מכח חוקים שונים, ובהם חוק איסור הלבנת הון, התש"ס – 2000, חוק ההגבלים העסקיים, התשמ"ח-1988, וחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, אך היא אינה מעוגנת במפורש בחוק בהתייחס לחובת התייצבות לחקירה במשטרה. אמנם קיימת פרשנות ולפיה הסמכות לדרוש התייצבות לחקירה נתונה למשטרה לפי סעיפים 67 ו-68 לחוק המעצרים, וכן לפי פקודת העדות, אך נוסח הסעיפים אינו מקנה סמכות מפורשת לדרישת התייצבות והוא מוגבל למצבים מסוימים בלבד. על מנת שלא תיצור מצב בו המשטרה תחשוד בך שלא לצורך, מוצע לך להתייצב כנדרש, אם זומנת כדין. הכלל הוא שנחקר חייב להתייצב במקום שנקבע לקיום החקירה, כפי שיורה החוקר; נחקר חייב להימצא במקום כאמור במשך הזמן הדרוש לכך לשם קיום החקירה. בכבוד רב,

שון

בהמשך לתשובתך במידה ואגיע לתחנה כעד לתיחקור/תישאול או מה שזה לא יהיה-האם אוכל לבקש עו"ד מהסנגוריה הציבורית שייצג אותי לפני שבכלל אומר מילה,עקב מצבי הכלכלי הירוד?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עבירות אלימות