לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רונן

האם שיחה עם קטין נחשב לעברת מין?

שלום, האם שיחה עם בן 15 על תוכן מיני, כאשר הקטין יזם את השיחות וגם תיאר בעצמו את מה שהוא אוהב. בנוסף הייתה מצידו הצעת רצון למפגש כמובן שלא התקיימה. לטענתו יש לו שיחות מוקלטות. האם ניתן להרשיע את המבוגר? מה החוק באמת אומר? האם במקרה כזה המבוגר יכול להיות רגוע? אודה לתשובה מהירה

עו"ד דרור שלום

שלום רונן. אני מניח שהמבוגר למעלה מגיל 18. יתכן ויש בשיחה תכנים מיניים שעשויים להגיע לכדי מעשה מגונה , ואם מדובר במעשה מגונה הגם בהסכמה ,יש בכך עבירה פלילית, לפי החוק קיים איסור על מעשה מגונה כלפ קטין או קטינה מתחת לגיל 16 , גם אם הקטינה הסכימה לכך. ואם הקטינה מתחת לגיל 15 קיים איסור לפי חוק למניעת הטרדה מינית. בכל מקרה רצוי שתיוועץ עם עורך דין כדי להשלים את כל התמונה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד גיא עין-צבי

נכון להעמיד את המענה שנמסר על דיוקו. מעשה מיני שאינו בגדר אינוס (החדרת איבר או חפץ לאיבר מין של אשה) או מעשה סדום (החדרת איבר מין זכרי לפיו של אדם או החדרת איבר או חפץ לפי הטבעת של אדם) והוא נעשה בהסכמה (מעשה מגונה) איננו עבירה לפי חוק העונשין גם אם בוצע כלפי אדם בן 15. חוק העונשין אוסר על מעשה מיני שאינו אינוס או מעשה סדום ובוצע ללא הסכמה עד גיל 14. כלומר אין עבירה של מעשה מגונה באדם בן 15 אם הוא מסכים למעשה. לעומת זאת, אינוס או מעשה סדום הינם אסורים גם אם נעשו בהסכמה של שני הצדדים, אם אחד מבני הזוג צעיר מגיל 16 (מתחת לגיל 14 מדובר באינוס או מעשה סדום במלוא חומרתם גם אם ניתנה הסכמת הקטין). עוד יצוין כי ישנו חריג בנוגע ליחסים במסגרות חברות שבין קטינים שפער הגילאים ביניהם אינו עולה על 3 שנים. כאמור בתשובה שלעיל, מאוד רצוי להיוועץ בעו"ד כדי לוודא את גבולות המותר והאסור.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עבירות מין