לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
טל

בנוגע להמשך תהליך של דרכון פורטוגלי

היי, אז ככה - שם המשפחה שלי המקורי הוא פרדו אבא שלי החליף אותו לרוד לפני יותר מ30 שנה . אני התחלתי לאסוף את כל המסמכים שאני יכול בנוגע לדרכון פורטוגלי – דיברתי ישירות עם הקהילה היהודית בליסבון. הם הדריכו אותי ואמרו לי דבר ראשון שלפי שם המשפחה שלי פרדו יש לנו כבר סיכוי מאוד טוב, להגיש את המסמכים עולים 500 יורו, וכמובן שכמו כולם אני חושש שמא לא אקבל אישור של הקשר לקהילה היהודית אז אפסיד אותם היא אמרה לי שאחרי שאני משיג את המסמכים שאני צריך כלומר המסמכים שמראים קשר שאני יכול להשיג בארץ אז היא תעשה בדיקה חוזרת לפני התשלום לבדיקת הערכה. כרגע אלו המסכים שיש לי: ממשרד הפנים: 1. תמצית רישום מקוצרת של אבא ואמא כולל שני אחים שלי ואחותי. 2.תמצית רישום שלי 3.תמצית רישום שמראה שאבא שלי החליף את השם מפרדו לרוד ומתי. 4. תמצית רישום על ההורים של אבא שלי 5. תעודת פטירה של אבא שלו. חוץ מיזה יש לי כתובה של ההורים של אבא שלי שרואים בברור שהם הגיעו מטורקיה וגם מופיע שם ספר הזכרונות והמספר שלו. חוץ מיזה לאחר קריאה באינטרנט הגעתי להקהילה הרבנית באיסטנבול בו שלחתי את כל הפרטים על אבא שלי והיא מצאה מספר הזכרונות עוד מסמכים. היא הסבירה לי על מנת לקבל את המסמכים יש תרומה לכל מסמך לקהילה לא פחות ולא יותר 700 דולר ! אמרתי לה שזה לא הגיוני ואני סטודנט אז היא עוד אמרה לי שהיא יכולה לעשות טובה ולרדת מ500 כי פחות מזה הם לא מקבלים. בקיצור ולפי דעתי זה סחיטה של ממש. זאת ממש לא תרומה, בכל מקרה, היא טענה שאחד מהמסמכים הוא ספרדי ואחד הוא הכתובה של ההורים של אבא שלי – זה מה שיש לי אז אני לא צריך אלא רק את המסמך הספרדי. הבחורה מהקהילה היהודית בליסבון אמרה לי שחובה לקחת מסמך כזה כי זה יכול מאוד לעזור. האם אתה מכיר את הנושא הזה?, יש עוד דרך להשיג את המסמך מספר הזכרונות?, בן דוד של אבא שלי חי בטורקיה ואנחנו יכולים לנסות לבקש ממנו שיתקשר וישוחח עימם בטורקית – אולי זה יעזור והוא יוכל לקבל את זה וישלח לנו . המסמך הזה לפי מה שנראה הוא האחרון ממה שאנחנו צריכים בשביל להמשיך את התהליך(חוץ מיזה הקהילה בליסבון ביקשה גם לכתוב מכתב מוטיצביה, וזיכורוונות של המשפחה של אבא שלי שדיברו ספרדית) ולאחר מכן הם יעשו שיקלול אם כדי לי להגיש את הבקשה. מה דעתך ? תודה!

item.Author מנהל הפורום עו"ד אדם ידיד

טל שלום, לטעמי שאלותיך ניתנות לתשובה כוללת פשוטה- אתה מחזיק בקונספציה שיעבדו בשבילך בחינם. הקהילות היהודיות בפורטוגל בודקות בדרכים שונות האחת מרעותה את התיקים, אך התשלום המבוצע אליהן אינו תרומה ויש לראותו כאגרה בעבור הבדיקה והטיפול שהן נותנות. באם תראה זאת כך- פסיכולוגית אולי תקבל זאת. לגבי הקהילה היהודית באיסטנבול- ייתכן ואתה יכול להסתדר בלי אותו מסמך ועליך לשקול אם העלות המבוקשת שווה לך את השירות הניתן או לא. שיהיה בהצלחה,

פאפו

נכון מאוד כולם רוצים שירות בחינם בל לתת כסף זה בישראל עובד ככה ישראלים חושבים שכל בעל מקצוע עובד עליהם ויכולים לדבר לשגע אותו מהבוקר עד הלהילה בטלפון בשאלות וללכת לעשות הכל לבד. יש מקרים שהמקרה הוא קלאסי ברור ווזכאי מידית לאישור. כאן רואים דוגמא שפשוט רוצים ללמוד לעשות אתזה לבד בלי שלם. פשוט דוגמא מצויינת לישראלי המצוי שרוצה בחינם.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אזרחות פורטוגלית