לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יוסי

איפה נהוג לגור בשלום בית אחרי פרידה?

אני ואשתי פרודים כבר למעלה משנה. בשנה האחרונה לנישואין גרנו עם בתנו היחידה בשכירות. לאחר הפרידה עזבתי את הבית ועברתי לשכירות ואשתי נשארה בבית שבו גרנו ושוכרת לבד. אנחנו מעונינים לנסות שלום בית לתקופה מסוימת אך אני חושש שאשתי והילדה יעברו לגור בדירה שאני שוכר. ישל נו מחלוקת בנושא. במידה והם יעברו לדירה שאני שוכר האם ניתן לחייב את אשתי והבת לעזוב מיד את הבית אם שלום הבית יכשל? האם לא נהוג לגור יחד בבית של האמא כי הילדה רגילה אליו?

עו"ד הילה בורנשטיין

יוסי שלום, אתחיל מהסוף - מאחר ודירתכם המשותפת האחרונה הינה דירה בשכירות בה התגוררתם כשנה, אין מדובר בבית של האם אשר הילדה רגילה אליו. מאחר ושניכם מתגוררים בשכירות - מי שיעבור לאחר יצטרך לוותר על הדירה השכורה בה הוא מתגורר היום במילא, אלא אם כן ביכולתכם הכלכלית לשלם לשתי דירות שכורות- אשר אחת מהן תעמוד ריקה, ולכן שאלתך אינה ברורה עד הסוף. בכל מקרה מומלץ לעגן את כל התנאים וההסכמות אליהן אתם מגיעים בהסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

יוסי

אין בעייה שהדירה שלי תעמוד ריקה לתקופה של כמה חודשים. אני שוכר דירה לתקופה ארוכה יחסית והשקעתי בה די הרבה ומפחד ששלום הבית הוא לא אמיתי ובסוף אשתי תזרוק אותי מדירה זו. אשתי והילדה יוכלו לבוא לגור בדירתי אחרי שאשתכנע ששלום הבית הוא אמיתי, בינתיים אני מעדיף לבוא לגור בדירת האמא. האם מקובל לגור בדירת האמא בזמן שלום בית?

עו"ד הילה בורנשטיין

יוסי שלום, אין עניין של מה מקובל. ההסדר צריך להיות מקובל על שני הצדדים. לטעמי סביר שתחזרו להתגורר במקום מגוריכם האחרון גם כדי לגרום פחות זעזוע ושינויים לילדה. אך שוב - מדובר בהסכמה שצריכה להתקבל בינכם.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום שלום בית