לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אור

מתווכיםםםםםםםםםםםםםם

שלום. נוצרה לי סיטואציה בעייתית שהחתמתי לקוח על 3 דירות והוא ראה רק 2 ובווצאפ לפני כתבתי לו שאת הדירה השלישית לא בטוח נראה היום אם לא אז ביום אחר. מפה לשם נוצר מצב שהוא קבע עם מתווכת נוספת לראות את הדירה שלא הראתי לו (אבל היא לא אמרה לו שתראה לו את הדירה הזאת אלא רק דירות ללא אניפורמציה) .הסברתי ללקוח שלא יחתום לה כי הוא חתום אצלי אז הוא אמר תשברו בינכן את הראש אל תכניסו אותי באמצע. הסברתי לה שלא תחתים אותו כי הוא חתום אצלי .מה קורה במצב שהוא כן יחתום גם אצלה? אם החתמתי לקוח שלא הראיתי לו את הדירה אבל הוא ידע שמחר או יום אחר השבוע אני יראה לו אותה למרות שאמר לי שחתם שאמרתי לו שאת הדירה השלישית היום הוא לא יראה ואסור לי להחתים אותו על דירה שלא ראה אז אמרתי לו והראיתי לו בווצאפ שכן כתבתי לו שאת הדירה בסכום הזה והזה לא בטוח נראה היום ואמרתי לו שהוא חתם שידע מראש שלא יראה היום את הדירה.האם החתימה מחייבת אותו במקרה שתיסגר עיסקה?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב עד שלקוח לא ראה את הדירה באמצעותך זה לא נקרה שתיווכת את הדירה. לכן במקרה שראה את הדירה דרך מתווך אחר את לא תהיי זכאית לדמי תיווך. מאחר והתכוונת להראות לו את הדירה - תנסי לסגור מול המתווך הנוסף על חלוקת דמי התיווך. בהצלחה,

אור

מה היה קורה אם הייתי חותמת עם אותו מתווך שהדירות שלו בבלעדיות על הסכם שיתוף פעולה על 3 הדירות הללו .גם אז אם החתמתי את הלקוח על 3 הדירות ואחת לא אני הראתי לו אני יהייה זכאית לדמי התיווך?מהלקוח או מהמתווך הנוסף ?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תיווך נדל"ן