לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אני

מגיע / לא מגיע לשלם עמלה או חלק ממנה למתווך בשת"פ בעסקה ?

עסקת נדל"ן: מתווך מסר לי פרטי עסקה ומיקומה,אך לא עמד במחויבותו להביא את לקוחי למוכר והעסקה לא נסגרה בשל כך (לא היה הגורם היעיל) ! לאחר מספר חודשים באמצעות מתווך אחר היגענו ישירות למוכר לסגירת אותה עסקה. שאלותיי: 1.האם מגיעה בכלל למתווך הראשון עמלה מצידי ? 2.אם כן מגיע לו פיצוי,אז איזה אחוז (%) ממה שסוכם מראש (התניתי זאת מראש בכתב אם יביא אותי ואת לקוחי ישירות למוכר) מגיע לו לדעתך ? 3. האם מסקנתך הסופית תעמוד איתן בביהמ"ש?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב האם חתמת למתווך על הזמנת שירותי תיווך? אם חתמת בעיקרון אתה מחוייב ועל כן יש לסגור עם המתווך את האחוז המגיע לו בשל כך שלא עמד בכל התנאים. שי לב אם לא תסגור אתה עלול להיות מחוייב פעמיים בדמי תיווך. אין הבטחה שהדברים יעמדו בפני ביהמ"ש, אלא אם סגרתם בהסכמה ואז אין חשש שמי מהצדדים ינסה לשנות את המוסכם. בהצלחה,

אני

שלום שגיא,נראה לי שלא ירדת לסוף דעתי במקרה שהעליתי : 1.אני מתווך שהביא לקוח לרכישת נכס. 2. את הנכס קיבלתי בשת"פ עם מתווך אחר. 3. יש מזכר כתוב לגבי גובה העמלה שהמתווך יקבל ממני בהתניה שיביא את לקוחי למיקום הנכס + לפגישה ישירה מול המוכר. את החלק הראשון הוא ביצע,אך לא הביא אותי ואת לקוחי ישירות למוכר ולכן העסקה לא יצאה אל הפועל בגללו ! שאלתי הייתה - האם מגיעה לו בכלל עמלה מתוך מה שסיכמתי איתו בכתב ובהתניה ?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תיווך נדל"ן