לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רינת כהן

דמי תיווך-האם אני צריכה לקבל

אני מתווכת נדלן. שוחחתי בטלפון עם לקוח בתחילת ינואר 2020 כדי להראות לו דירה אבל בסוף לא הסתדר ולא קבענו לראות אותה. בסוף ינואר 2020 הלקוח יצר קשר טלפוני עם בעל הדירה מכיוון שהוא מצא את מספר הטלפון שלו ברשת. בסוף חודש מאי קבעתי בשנית עם הלקוח כדי להראות לו את הדירה אך לא ציינתי בפניו את כתובתה המדויקת. הלקוח חתם לי על טופס תיווך ורגע לפני שנכנס לדירה אמר שראה אותה עם בעל הדירה ששמו שימי והוא רואה אותה בשנית עם שימי בעוד כרבע שעה (כלומר, אחרי שהוא ראה איתי את הדירה הוא קבע גם עם בעל הדירה). התקשרתי באופן מיידי לבעל הדירה ישר אחרי שסיימתי עם הלקוח ושאלתי אותו האם הלקוח ראה איתו את הדירה בעבר ובעל הדירה אמר שלפני מספר חודשים הוא ראה איתו את הדירה וכעת הוא החליט לראות אותה בשנית. האם יש לי עילה לתבוע את הלקוח על תשלום דמי תיווך? בעל הדירה לא מחויב לי לתשלום כלשהו ואין לי בלעדיות על הדירה.

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב אם הלקוח ראה את הדירה לפני כן אזי אין לך עילה לתביעת דמי התיווך. לכן הרבה מתווכים לדוגמא לא מציבים שלט בדירה עצמה אם אין להם בלעדיות. בהצלחה רבה,

שלמיהן

לא הצבתי שלט. הלקוח ראה פרסום של הדירה שבעל הדירה פרסם. אני כן חושבת שהמידע שמסרתי לו עזר לו בחיפוש הדירה ברשת וככה הוא מצא אותה.

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

היי ראי תשובתי לעיל. אם הלקוח ראה את הדירה לפני שאת הראת לו - בעיקרון אין לך עילה לתבוע את דמי התיווך. בהצלחה בכל מקרה,

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תיווך נדל"ן