לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חן לויאה

להראות דירה ללקוח שחתם לי

אני מתווכת והראתי דירה ללקוח שחתם לי על טופס תיווך. רגע לפני שנכנסנו לדירה הוא טוען שראה אותה עם בעל הדירה. חודש אחרי קנה אותה. האם אני יכולה לתבוע אותו?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב אכן את יכולה לתבוע אותו אם הלקוח חתום. למען החיסכון בזמן וכסף הייתי בודק אם יש ללקוח שיחות יוצאות לבעל הבית או התכתבות בווטסאפ או הודעות - אז אפשר לוותר על הדרישה של הדמי תיווך. אם אין לו התכתבות כזאת ו/או לא משתף פעולה עימך - יש מקום לתביעה כי את לא בטוחה אם הוא דובר אמת. בהצלחה רבה,

חן לויאה

ביקשתי מהלקוח שישלח לי שיחות יוצאות שלו עם בעל הדירה והוא שלח לי צילום של השיחות היוצאות שלו ואכן אפשר לראות שיחות יוצאות עם בעל הדירה כחודשיים לפני שקבעתי איתו לראות את הדירה. כלומר הוא התקשר לבעל הדירה לפני שהראתי לו את הדירה אך איני יודעת אם הוא קבע איתו לראות את הדירה לפני שהוא קבע איתי. האם עדיין אני רשאית לתבוע אותו?

חן לויאה

וכמובן אין לי מושג אם הוא שוחח עם בעל הדירה טלפונית. יכול להיות שהוא התקשר לבעל הדירה והוא לא ענה לו. אין לי הוכחה אם הם שוחחו. רק ראיתי את הפירוט שיחות יוצאות והוא אכן התקשר אליו לפני כחודשיים בערך. רגע אחרי שהראתי לו את הדירה והוא טען שראה אותה אז התקשרתי בו זמנית לבעל הדירה והוא אמר לי שהוא בא פעם שניה לראות את הדירה אחרי שאני הראתי לו כ-15 דקות אחרי כי בפעם הראשונה לפני חודשיים היו שוכרים בדירה והיא נראתה לא טוב. שאמרתי לקונה שאני יתבע אותו הוא ממש נכנס להתקף עצבים ואמר שהוא מכיר את השוכרים שהיו. באמת הוא אמר לי את השם של השוכרים למרות שהם עזבו את הדירה כמה ימים לפני שהוא בא איתי לראות את הדירה. מה דעתך?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום על פניו נראה כאילו היה בדירה לפני שהצגת לו ולכן למרות שחתם לך על דמי תיווך יש סיכוי טוב שהתביעה לא תצלח. מצד שני הצגת בפניו את הדירה והוא חתם לך על דמי תיווך. תנסו להגיע לפשרה ביניכם, בהצלחה,

חן לויאה

הוא לא מוכן להגיע לפשרה. מה אתה מציע לעשות? האם תביעה תצליח?

חן לויאה

הוא מתעקש שהוא ראה את הדירה לפני שהוא ראה איתי ואומר לי שוב ושוב אז איך ידעתי את השם של בעל הדירה לפני שנכנסתי לדירה. אז אמרתי לו כי קבעת עם בעל הדירה כ15 דקות אחרי שבאת איתי לראות את הדירה. הוא המשיך והתעקש שהוא בא פעם שניה לראות את הדירה כי בזמן שהשוכרים היו הדירה נראתה לא טוב. הוא טוען שהוא מכיר את השוכרת כי הוא היה מורה שלה אז שלחתי לשוכרת הודעה אם היא מכירה אותו והיא לא ענתה לי אלה אמרה לי שהיא לא זוכרת ואז אמרתי לה את השם של הלקוח שלי ושאלתי את השוכרת אם היא מכירה אותו אז היא לא ענתה לי. התעלמה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תיווך נדל"ן