לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עידו

ועדת ביקורת לא קיימת בעמותה

שלום רב, לפני מספר שנים הקמנו עמותה אשר לא הייתה פעילה במיוחד. הגשנו את המסמכים הרלוונטים במהלך השנים (דו"ח מילולי, כספי וכו') אך בפועל בעמותה היו 3 חברים וכולם חברי ועד עד היום. היום אנו מנסים לתקן את העמותה על מנת שתפעל בצורה תקינה ודמוקרטית. השאלה הבוערת היא המחסור בועדת ביקורת - עד היום לא באמת הייתה קיימת ועדה כזו בעמותה (שכן היא לא הייתה פעילה למעט חודש אחד בשנה, לא הייתהה לה פעילות כספית בכלל, והיו בה רק 3 חברים). אנו מגייסים חברים חדשים לעמותה ונקיים אסיפה כללית בינואר בה נמנה ועד חדש וועדת ביקורת חדשה. האם ניתן להגיש את פרוטוקול האסיפה והתקנון המחודש לרשם, מבלי להתייחס למחסור בועדת הביקורת? אם יש להתייחס, מה לעשות? אודה להתייחסותכם.

item.Author מנהל הפורום עו"ד דב קיבלוביץ

ראשית, ועדת ביקורת היא מוסד חובה שעמותה חייבת במינויו ופעולתו מכח דרישת חוק העמותות. העדר ועדת ביקורת קיימת ופעילה עלול להיחשב כהפרת חוק העמותות . על כן יש להסדיר בעייה זו ע"י מינוי חברי ועדה זו בהקדם ולו באסיפה כללית מיוחדת שכונסה גם לצורך כך. מאחר ונדרשים דיווחים לרשם העמותות על החלטות באסיפה כללית ממילא לא ניתן לפסוח על הדיווח של מינוי חברי הועדה . בדיווחים השנתיים מציינים את אורך כהונת חברי ועד וועדת ביקורת וממילא שגם נתון זה יתגלה. ניתן לציין בפרוטוקול האסיפה הכללית וגם במכתב נלווה לדיווח לרשם כי העמותה לא היתה פעילה ("במיוחד"? ) ורק לאחרונה החלה בפעילותה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עמותות ומלכ"רים