לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ניר

לצורך הנצחה האם להקים עמותה או לעשות שימוש בהקדש

קרוב משפחה מבקש להנציח את שם אשתו ולתרום למטרה חינוכית שהוא "ננעל" עליה. כמובן שמדובר באיש בעל נכסים. האם צריך להקים עמותה לצורך כך? או "הקדש" ( מה זה? והאם עוד קיים)?

item.Author מנהל הפורום עו"ד דב קיבלוביץ

הייתי ממליץ להקים מוסד נאמנות ( קיים ורלוונטי) שנקרא "הקדש" והחוק ( נאמנות ) מכיר בו למטרה כזו ( הקצאת נכס/ים למטרה ציבורית באמצעות כתב הקדש). גם צוואה היא כתב הקדש. נכון להיום אין צורך שהנאמן שהוא המבצע של הוראות והנחיות יוצר הקדש מתוך הנכסים / פירותיהם יהיה תאגיד, כגון עמותה. נאמן כזה שמנהל את ההקדש יכול ורצוי שיהיה איש מקצוע כגון עו"ד או רו"ח ולא חייבים להקים ולהפעיל עמותה שלמה לצורך זה , אלא אם רוצים להוסיף נכסים רבים, פעילויות תומכות קשורות ותרומות קטנות ולהגביר את הפיקוח על מבצע/י הנחיות הנאמנות. בשל מורכבותו תאגיד מסורבל יותר לניהול ותפעול. לעתים ניתן לעשות זאת באמצעות הקדש ובו מספר נאמנים שמפקחים זה על זה. מומלץ לתכנן ולשקול את היתרונות והחסרונות שבהקדש או עמותה/ חברה לתועלת הציבור באמצעות גורם מקצועי . בקרוב מאוד יעלה מאמר שלי בנושא ותוכל להתעמק בו .

item.Author מנהל הפורום עו"ד דב קיבלוביץ

הייתי ממליץ להקים מוסד נאמנות ( מוסד קיים ורלוונטי) שנקרא "הקדש" והחוק ( נאמנות ) מכיר בו למטרה כזו ( הקצאת נכס/ים למטרה ציבורית באמצעות כתב הקדש). גם צוואה היא כתב הקדש. נכון להיום אין צורך שהנאמן שהוא המבצע של הוראות והנחיות יוצר הקדש מתוך הנכסים / פירותיהם יהיה תאגיד, כגון עמותה. נאמן כזה שמנהל את ההקדש יכול ורצוי שיהיה איש מקצוע כגון עו"ד או רו"ח ולא חייבים להקים ולהפעיל עמותה שלמה לצורך זה , אלא אם רוצים להוסיף נכסים רבים, פעילויות תומכות קשורות ותרומות קטנות ולהגביר את הפיקוח על מבצע/י הנחיות הנאמנות. בשל מורכבותו תאגיד מסורבל יותר לניהול ותפעול. לעתים ניתן לעשות זאת באמצעות הקדש ובו מספר נאמנים שמפקחים זה על זה. מומלץ לתכנן ולשקול את היתרונות והחסרונות שבהקדש או עמותה/ חברה לתועלת הציבור באמצעות גורם מקצועי . בקרוב מאוד יעלה מאמר שלי בנושא ותוכל להתעמק בו .

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עמותות ומלכ"רים