לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יניב

האם עמותה יכולה לממן ייצוג משפטי

1. עמותה שמטרותיה הם סיוע לנזקקים, האם יכולה לממן ייצוג משפטי לאדם נזקק העומד בקריטריונים של מטרות העמותה? 2. האם יש הגבלה בסכום? 3. העמותה אופסת תרומות למטרה זו, האם יש בעיה הכך?

item.Author מנהל הפורום עו"ד דב קיבלוביץ

להלן התשובה , הניתנת בהתאם לנוסח הדברים כפי שהציג השואל ; עמותה שמטרותיה הן סיוע לחסרי יכולת והסיוע לא מוגבל למימון כספי לצרכים מסויימים רשאית וחובותיה הם לעשות למימוש מטרותיה . בהנחה שייצוג משפטי נכלל בסיוע לנזקקים הרי אין בכך פגם . אולי ההיפך . ככל שסיוע לייצוג משפטי נכלל בגדר מטרות העמותה (ועדיף באופן מפורש) הרי לשם כך נוסדה.. 2. לגבי סכומי הסיוע- זה תלוי בעניין ( השירות הנזקק ועלותו וכ"כ יכולותיה של העמותה ומספר הנזקקים לשירות. הסיוע בקבלת השירות אמור להינתן למול ספקי שירות המתומחרים במחיר השוק הרלוונטי להם ומטה. יתכן כי הסיוע יינתן רק במימון חלקי של השירות. שכן קיים בוודאי אילוץ מימוני; המימון לנזקק אמור להיות מחושב לפי המשאב הכספי שהוקצה לצורך מטרה זו למול מספר הנזקקים לשירות והחלטות ומדיניות העמותה בנדון. אזכר כי אם מדובר במטרה ציבורית; הרי הסיוע צריך להינתן לציבור . כלומר מספר לא מועט של נזקקים ולא נזקק אחד או שניים/3 ספציפיים.. 3. איני מבין את השאלה - אם העמותה מצהירה על מטרות ספציפיות ומצליחה לאסוף תרומות למימוש אותן מטרות מוצהרות ולאחר מכן מבצעת אותן . מה הבעייתיות בכך? הרי לשם כך היא נוסדה? יבהיר השואל את השאלות הרטוריות ששאל..

יניב

הצגתי לא נכון את שאלה 3 {מכיון וכאמור בין מטרות העמותה יש "תמיכה לנזקקים"} האם יש עדיפות באיסוף תרומות ייעודיות לסיוע בייצוג משפטי, אולם אני חושב כי לאחר המענה שכב' השיב לעיל, שאלה זו מיותרת.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עמותות ומלכ"רים