משפטי– זאפ
משפטיפורומיםעמותות ומלכ"ריםעזיבת ועד מנהל ועבודה בעמותה

מנהלי הפורום

עו"ד דב קיבלוביץ

עו"ד דב קיבלוביץ

עורך דין אזרחי מסחרי החל משנת 1991. בעל תואר במנהל עסקים (בהצטיינות). תחומי העיסוק העיקריים שלו הם: ליווי משפטי למלכ"רים ולתאגידים בכלל, פירוקים וכינוסים של תאגידים וליטיגציה אזרחית ומסחרית. בין היתר מייצג גם אגודות ספורט. מכהן גם כבורר במוסד הבוררות של ההסתדרות.

קביעת פגישה
0772303836
חזרה לפורום

עזיבת ועד מנהל ועבודה בעמותה

אנו
אנונימי

אני כיום חבר בועד המנהל של עמותה, אך מעוניין לעבוד בעמותה כפרוייקטור זמני עבור פרוייקט שאנחנו רוצים לקדם, ולכן מעוניין להתפטר מהועד המנהל. שאלה ראשונה - בהנחה ואין לנו בתקנון התייחסות להליך התפטרות חבר ועד מנהל - מתי ההתפטרות נכנסת לתוקף? האם ברגע שאני מגיש מכתב התפטרות? האם נדרשת התכנסות של הועד כדי לאשר את ההתפטרות? או שהיא נכנסת לתוקף רק אחרי שאנחנו עושים את הנ"ל ומעדכנים את רשם העמותות? שאלה שנייה - האם ברגע שההתפטרות נכנסת לתוקף אני יכול להתחיל לעבוד בעמותה? תודה מראש

RE:
דב קיבלוביץ חברת עורכי דין
דב קיבלוביץ חברת עורכי דין(נכתב ע"י: אנונימי)

ממתי נכנסת הודעת התפטרות מהוועד לתוקף?. הודעה כזו אינו דורשת אישור הרשם. אולם כיום יש גורמים המסתמכים בין היתר על זהות חברי ועד עמותה בהתקשרות אתה. כולל בנקים. לכן עדיף שיהיה לכך פומבי ככל שניתן. הן כמובן בהודעה לחברי הוועד, שאמור לאשר ההתפטרות. עניין זה תלוי בהוראות תקנון העמותה ותקנון עבודת הועד, אם קיים. השואל לא ציין דבר. מאחר והוא צפוי לעבוד כפרוייקטור. הרי ברור שהועד צריך לאשר את כל המהלך וככל שחשיבותו גדולה לעמותה אף לציין זאת בפומבי. לגבי עדכון הרשם גם זה יכול וצריך להיעשות במהירות לאור פומביות חברי הועד. ונתן שמורשה לדווח יעשה זאת בהקדם לרשם באופן מקוון.