לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עדי

בוררות או בית המשפט

איילת שלום, בעלי ואני נמצאים בסיכסוך מול הקיבוץ בו אנו נקלטים. לצערנו אחרי שביססנו את חיינו בקיבוץ ואף ילדינו נולדו פה הוא שינה עמדתו ומסרב לקלוט אותנו. לאחר שהצגנו חלק מהראיות שברשותנו לכך שהוא לא פעל לפי ההסכמים והצגנו את ההבטחות שהופרו ע"י מנהלי הקיבוץ הוא עדיין מסרב לקבלנו אך הציע שניגש לתהליך בוררות. היות וברשותנו עשרות מסמכים, ראיות, עדויות של אנשים עליהם אנו מתבססים חלקם עלולים לגרום לסיכסוכים בתוך הקיבוץ שאלתי אם מקרה כזה מתאים להליך בוררות או להגשת תביעה בבית משפט (היות ויש הרבה עדים מסמכים ראיות ואף תביעות כספיות) אנו חוששים שתהליך בוררות ישחק לידי הקיבוץ תודה עדי

עו"ד איילת רייך

עדי שלום, אין לשאלתכם תשובה חד משמעית. להליך הבוררות יתרונות, כגון: מהירות ההליך, פטור מאגרה והיכולת לקבוע מראש את זהות הבורר (בהנחה ואינכם חתומים על סעיף בוררות אשר קובע מראש את זהות הבורר). לצד יתרונות אלו, לעיתים עדיף כי "אימת" בית המשפט תהיה על האגודה וייתכן כי הדבר יביא אותה לנסות לסיים את הסכסוך במהירות. בסופו של דבר עליכם לקבל החלטה בהתאם לנתוני הסכסוך הספציפי. כמו כן, יש לציין, כי תקנה 2(ג) לתקנות האגודות השיתופיות (חברות) תשל"ג-1973 קובעת כי "מי שסירבו לקבלו כחבר באגודה, רשאי לערער על הסירוב בפני האסיפה הכללית של האגודה זולת אם נקבעה רשות אחרת בתקנות האגודה". לפי הפסיקה, עצם אי הגשת ערעור לאסיפה הכללית על ההחלטה שלא לקבל מועמד כחבר, ופנייה לערכאות המשפטיות, עלולה להצביע על כך שהמועמד ויתר על בקשתו להיות חבר ומבקש את תרופתו בבית המשפט על דרך של פיצויים ולא על דרך של אכיפת האגודה לקבלו כחבר. איחולי הצלחה.

עדי

תודה על התשובה. חשוב לי לציין כי לא ניתנה לנו שום זכות עירעור. ביקשנו להופיע אפילו בפני ההנהלה להציג לה את עמדתנו ונדחינו. האינטרס שלנו הוא בראש ובראשונה להיות חברים השאלה אם סיכויינו לא נפגעו קשות מהתנהלות ההנהלה והאם יש לסירוב ההנהלה לאפשר לנו לערער משמעות משפטית אמיתית?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מושבים וקיבוצים