לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רוני

רגע לפני רכישת דירה

אני ואשתי חסכנו סכום בעמל רב, מצאנו דירה שעשויה להתאים והלכנו לפגישה ראשונית בבנק לבקש משכנתא. די הלכנו לאיבוד במהלך השיחה עם היועץ, הרגשנו שמושכים אותנו לבור מסוכן כלכלית. חשבנו לקחת חברה שמלווה בתהליך מול הבנק כדי לנסות להמנע משגיאות אבל המחיר יקר וכעת צריכים לחסוך כל שקל. האם יש כמה "כללי אצבע" שיכולים לסייע לנו? אנחנו די אובדי עצות וחוששים לפול בגלל חוסר ידע.

מאיר ברטלר עו"ד

שלום רב. אין כלל אצבע, את ההלוואה יש לתפור לכל אחד לפי מידותיו ובמקרה זה לפי הצרכים והיכולות שלכם. לשם כך יש יועצי משכנתאות. אם אין באפשרותכם לפנות ליועץ פרטי שילווה אתכם, ולעתים עלותו נבלעת בחיסכון שהוא משיג עבורכם, עליכם לפנות לבנקים השונים ולעשות סקר שוק והשוואה בין מה שמציעים לכם הנציגים השונים.

אילן

כן מבין אותך בהחלט ידידי. גם אני הרגשתי חוסר אונים. תשמע לקיחת משכנתא זה צעק גדול מאוד ואין ספק שצריך להיות מוכן ולהבין את המשמעות, אנחנו נרשמנו לסדנה חינמית למשכנתאות של מזרחי (כל אחד יכול להרשם לסדנה הזו). אתה מקבל שם המון אינפורמציה חשובה שלא בטוח שהיית מקבל את זה במקום אחר, נכון לעכשיו אני בהחלט מרגיש שאני יודע על מה מדברים איתי. בכל אופן לגבי החברה המלווה - נראה לי הוצאה גדולה מידי, אבל אולי זו דרך שכן יכולה להתאים לך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מקרקעין