לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
לי

בנייה על הגג בבניין דירות

שלום רב, אני מחפשת ייעוץ בנושא תוספת בנייה על הגג. אני גרה בבניין בן חמש קומות, בעלי הפנטהוס בקומה החמישית מעוניינים לבנות לעמצם חדר נוסף על הגג שלהם (שזהו שטח משותף של כל דיירי הבניין), הם לא מציעים שום תמורה כספית לשכנים, רק אומרים שכמחווה לשכנות טובה הם יבצעו שיפוץ קוסמטי ללובי הבניין. הם גם טוענים כי אין לאף שכן סיבה אמיתית לסרב לבקשתם מלבד קינאה וצרות עין, וכי גם עצם העובדה שהשטח ממוקם על הגג גורמת לכך שלאף שכן אין באמת מה לעשות בשטח הזה. כמו כן הם טוענים כי אינם חייבים בהסכמה של 100 אחוז מהדיירים, וברגע שישיגו הסכמה של 75 אחוז- הם יוכלו לבצע את תוכניתם. ברצוני לציין כי למרות הבטחתם לשיפוץ הקל של הלובי, בחלקו העליון של דף החתימות ישנו משפט המנוסח בשפה מישפטית שמה שהצלחתי להבין ממנו זה שהם אינם מחוייבים בשום פיצויי כספי לדיירי הבניין- כלומר שאנו מוותרים על חלקינו בגג כמתנה. האם הם צודקים.? מה עלינו לעשות/לבדוק לפני שאנו חותמים להם?. תודה רבה.

מאיר ברטלר עו"ד

שלום רב. כעקרון החוק קובע כי רשאים מי שבבעלותם שלושה רבעים מהדירות ושני שלישים מהרכוש המשותף צמוד לדירותיהם, להחליט בדבר הוצאה של חלקים מסויימים מהרכוש המשותף והצמדתם לדירה פלונית, לשם בניה שמטרתה הרחבת אותה דירה, וכן להחליט בדבר חלוקת זכויות הבניה הנדרשות לצורך זה, ואולם, היה נושא ההחלטה כאמור הרחבת דירה פלונית אחת או יותר לשם בניית מרחב מוגן דירתי או מרחב מוגן קומתי, רשאים להחליט על כך מי שבבעלותם שישים אחוזים מהדירות. במידה ובעל הדירה מבקש לבצע הרחה העולה על חלקו ברכוש המשותף אזי עליו לשלם במועד החלטת ההרחבה, תשלומי איזון לבעל דירה שדירתו אינה ניתנת להרחבה או שההרחבה פחותה מחלקו היחסי ברכוש המשותף. בהעדר הסכמה לגובה כספי האיזון החוק קובע מנגנון לקביעת גובה תשלומי האיזון על ידי שמאי מקרקעין, שימונה בהסכמה.

אסף

במידה ומתנגדים יותר מרבע מבעלי הדירות - האם יש משמעות לסיבת ההתנגדות, או עצם ההתנגדות מספיקה על מנת להכשיל את תהליך האישור? ומצד שני, האם ייתכן מצב כי קיים רוב של שלושה רבעים (והמחזיק בשני שליש מהרכוש המשותף), והמתנגדים מחזיקים בסיבה מהותית, ובשל כך יכשל התהליך? תודה! אסף.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מקרקעין