לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ערן

חלוקת שטח משותף- רישום בטאבו

שלום רב, אנו מתגוררים בבית משותף צוד קרקע, כאשר ישנן שתי דירות על הקרקע+2 כקומה א',(סה"כ 4 דיירים). קרקע המגרש כ-600מ"ר מוגדרת כשטח משותף וכך גם הגג ואין רישום בטאבו. השייר שמעלי בנה על הגג וזאת לאחר שחתמתי לו כי אני מוכן והוא בתמורה נתן לי להשתמש בשטח הגישנה ש"מוגדר" שלו. אציין כי ישנה חתוקה בהסכמה כי הקומות העליונות מקבלות את השטח העורפי ואיךן הקרקע מקבלות את החזית והצד. כיום בבואי למכור את הדירה אני מעוניין לבצע רישום בטאבו של הבית ושטח האדמה (אדמת מנהל) אך השכן טועל לבעלות על הגג ועל השטח מאחור ואף הגים חומה כדי לתחם את השטח. שאלתי איפה הינה- האם אני זכאי לתבוע חלוקה שווה של הקרקע תוך התחשבות בעובדה כי הוא בנה על הגג יח' דיור + מרפסת רחבת ידיים. אציין כי לא חתמתי על וויתור זכויות על הגג. תודה ערן

שמואל ברטלר

שלום רב, מפנייתך לא ברור האם אתה מתכוון לחזור בך מההסדר שהשגת? בכל מקרה יש לבחון עניינים מסוג זה בהתאם לדיני החוזים, תום לב והפרת התחייבויות לדוגמא, ולדיני הקניין. הסכמי שיתוף למינהן רושמים בדרך כלל בלשכת רישום המקרקעין. אם מדובר כאן גם על מכר הרי שהדבר הצריך דיווח ורישום. עלייך להתייעץ עם בעל מקצוע מתאים שכן העניין מורכב וחסרים נתונים רבים בפנייתך.

זמי

אם אין רישום בית משותף בטאבו הקביעה היחידה של מה יקרא משותף מסומנת בתשריט היתר הבנייה, כלומר הגינה מסביב לשטח הבנוי. צריך לבדוק בחוזים המקוריים איך מכר הקבלן את מה שמכר לכל אחד מהדיירים, אולי שם נכתב מה מוצמד למי. מה זה נקרא "מוגדר שלו" איפה מוגדר? מי הסכים? יש מסמך? השכן בנה חומה, בנה תוספת, יש לו היתר בנייה? יש לו הסכמת מינהל? שאר השכנים חתמו? החצר היא גם שלהם אם אין חלוקה קודמת מוסכמת. בנה יחידת דיור נוספת- בכלל הגזים, נשמע כמו בניה ללא היתר. לגבי תשריט בית משותף- חיב בהסכמת כל השכנים, צריך עו"ד, מודד ועוד . מציע לך לפנות לפורום בתים משותפים "קהילות" יש שם גם יעוץ משפטי רלוונטי לבתים משותפים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מקרקעין