העברת דירה במתנה - פורום מקרקעין

שאלה חדשה
  • מירי

    נשלח ע"ימירי 13:01, 20 באוקטובר 2014

    שלום רב, רציתי לברר האם צריך מסמכים או אישורים נוספים מלבד החוזה העברה לצורך העברה בטאבו? והאם מחייב עו"ד

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יגאל מירון

    עו"ד יגאל מירון,מנהל הפורום

    14:09, 20 באוקטובר 2014

    המסמכים הנדרשים הם: בקשה לרישום במקרקעין ושטרי העברה/מכר שצריכים להיחתם בפני עו"ד. בנוסף יש לצרף אישורי מסים (מס שבח ומס רכישה) ואישור העיריה או הרשות המקומית על היעדר חוב בארנונה ובהיטל השבחה, אגרת רישום ובחלק מהלשכות גם צילומי ת"ז של הצדדים. מהאמור את מבינה שהעסקה צריכה להיות מדווחת לרשויות המס (ועשויים לחול גם מסים למרות שמדובר במתנה). הדיווח לרשויות המס הוא על בסיס הסכם או תצהירים. תצהירים צריכים להיחתם בפני עו"ד והדיווח לרשויות המס אף הוא מצריך אימות חתימה. יגאל מירון, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יגאל מירון

מנהל הפורום: עו"ד יגאל מירון

עו"ד המתמחה בדיני מקרקעין, בעל נסיון רב בעסקאות (מכר, שכירות, דירות, נכסים מסחריים), נושאי רישום (רי
למידע נוסף

053-9374068 חיוג
הודעה

רכישת או מכירת נכס - בית פרטי או בית משותף, טומנת בחובה בדיקות והרבה שאלות. זכרון דברים, משכנתא, נסח טאבו, מס שבח, מיסוי מקרקעין, הערת אזהרה, בטחונות, יפוי כח בלתי חוזר ובדיקות בעירייה הינן רק חלק מהן.  הפורום יעסוק גם בנושאי תכנון ובניה, היתרים ותכניות בנייה, התנגדויות, טיפול בהפקעות ונושאים נוספים.
התשובות בפורום הנ"ל אינן מהוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ כאמור ו/או חוות דעת. על מנת לתת מענה יסודי ומעמיק יש לבחון כל מקרה לגופו לאחר ברור כל העובדות לאשורן.