לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יונה

פיצוי על פגיעה מהותית עקב בניית מרפסות של השכנים בבניין

כמחצית מבעלי דירות בבניין מעוניינים בבניית מרפסת. אני בעלת אחת מהדירות בקומה אמצעית. הפגיעה בי: הצללה עקב בניית רצפת מרפסת מעל החלון של הסלון שלי - מה שאומר- יצירת גג בולט 3 מ' קדימה הגורם להפחתה בכמות האור הנכנס לביתי, וגם הקמת עמודים בשני צידי חלון הסלון, ממש עד התריסים , . לדעתי זו פגיעה באיכות חיי, וגרימת ירידת ערך דירתי. האם מכירים בכך כפגיעה מהותית, ואם כן- האם אני זכאית לפיצוי, אם לא אצליח למנוע את בניית המרפסות?

עו"ד יגאל מירון

את יכולה להעלות את התנגדותך מול העיריה. שינויים אפשריים הם שינוי עומק המרפסת או שינוי מיקומה. מ שעבורך הוא פגיעה יכול להיות יתרון ורווח של מי שיקנה ממך את הדירה. מכאן שהפגיעה אינה אובייקטיבית אלא סובייקטיבית. איני רואה שתהיי זכאית לפיצוי.

יונה

תודה על תשובתך. מדובר בצד דרום, כך שאני נהנית היום מהשמש שחודרת לסלון. ברור לי שלא יסכימו להוריד את עומק המרפסת, כך שלא אוכל להינות עוד מהשמש. בנוסף אאלץ להאיר בחשמל בשעה מוקדמת יותר מאשר היום. אם וכאשר ארצה למכור את הדירה, קונה פוטנציאלי יראה מרפסות בדירות אחרות ויבין שיש כאן הפסד משמעותי של אור. אין מקום אחר בדירה בו אפשר לבנות מרפסת. האם תשובתך תשתנה לאור דבריי אלו?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מקרקעין