לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ליאור

שטח שסופח בטאבו בצמוד לדירתי

שלום, בצמוד לדירתי (בניין מגורים משותף בן כ-15 שנה, קומה גבוהה) ישנה מבואה בצמוד לדירתי בגודל כמה מטרים רבועים אשר סופחה לדירתי ברישום הטאבו (העניין מצוין בתשריט שקיבלנו) כיצד ניתן לדעת מה ניתן לעשות עם שטח זה, יש לציין שהשטח מגיע עד חזית הדלת כך שמאפשר למעשה להקדים את דלת הכניסה, האם מותר לי להעתיק את דלת הכניסה למקום אחר שנמצא כיום בבעלותי לפי הטאבו או לסגור את השטח עם קיר ודלת, האם ישנן תקנות מסוימות, שמירה על אחידות חזות הלובי הקומתי המשותף וכדומה או חובה ליידע גורם מסוים?

עו"ד יגאל מירון

בדוק את היתר הבניה שניתן. ככל שגם היתר הבניה מאפשר את השינוי - אינך צריך הסכמות. אם היתר הבניה תואם את המצב הקיים הרי מדובר בשטח ששייך לדירה אך לא ניתן להעתיק את הדלת לצידו האחר.

ליאור

תודה על ההתייחסות, אך מדובר בשטח שסופח רק עכשיו כי רק עכשיו מעבירים את כל הבניין בטאבו (מדובר בבניין ישן כבן 15 שנה) ואחרי חלוקת השטחים אישרו את סיפוח המבואה באופן רשמי כך שזה לא מופיע בהיתר הבנייה המקורי אבל כן יופיע בטאבו כשטח פרטי מסופח לדירתנו.(מופיע כעת בתשריט כחלק מהדירה יחד עם עוד שטחים השייכים לנו כגון החלק החיצוני של מרפסת השירות עמוד חיצוני במפרסת ועוד. אשמח לתשובה מעודכנת. תודה!

ליאור

תודה תשובך אבל לא בטוח שהבנו אחד את השני, יש להדגיש כי רק כעת עשו את החלוקה בין שטחים ציבוריים לפרטיים. כאשר מכרו את הדירה לבעלים הראשונים הוסיפה חברת הבנייה שאם יתאפשר, בעת חלוקת השטחים תסופח המבואה לדירה. רק עכשיו לאחר 15 שנה חילקו השטחים והמבואה סופחה אלי רשמית כשטח פרטי. (ולא ציבורי) לכן איני מבין הקשר להיתר בנייה שככל שאני יודע קשור לקבלן, לא ידוע לי שהדיירים הקודמים ביקשו היתר כלשהו והנושא כנראה עלה במו"מ בטרם הרכישה עם הקבלן. האם תשובתך זהה? תודה!

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מקרקעין