לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שלומית

מס רכישה ומס שבח בקניית דירה שניה

לפני כשנה וחצי קנינו דירה "על הנייר" כרגע היא דירתנו הראשונה והיחידה. הצפי הוא אישור אכלוס בחודשיים הקרובים. אנחנו מעוניינים לקנות עכשיו דירה למגורים (הדירה הראשונה הייתה לשם השקעה) ואנו מחכים לעשות זאת לאחר שנקבל אישור אכלוס על הדירה הראשונה, על מנת להיות פטורים ממס רכישה (נצהיר על כוונתינו למכיר בתוך שנה וחצי) ובתקווה גם ממס שבח. נגיד שקנינו דירה למגורים במליון והרחבנו אותה בעלות של חצי מליון , ובמידה ובסוף לא הצלחנו למכור תוך שנה וחצי את הדירה הראשונה, האם נשלם מס רכישה על מליון או מליון וחצי? האם נחויב גם במס שבח במקרה זה (כי הדירה כבר לא תיחשב יחידה) תודה רבה!

עו"ד יגאל מירון

מס הרכישה מחושב ביחס לרכישה ולא לפעולות המאוחרות. ככל שהדירה לא תהיה במועד הרלוונטי דירתכם היחידה, תשלמו 8% מס על מליון השקלים שהדירה השניה עלתה לכם. על רכישת דירה אין מס שבח. מס שבח חל רק במכירה.

שלומית קסנר

תודה רבה רבה! התכוונתי מס שבח בשלב שנמכור את הדירה הראשונה. בהתייעצות קודמת כבר נאמר לי שאם אני מצהירה שאני מוכרת את הדירה הראשונה תוך שנה וחצי, ואני בסופו של דבר אחזיק באותה דירה ראשונה לפחות שנה וחצי אז אהיה פטורה ממס שבח במכירת הדירה הראשונה, כיוון שעדיין מחשיבים אותה דירה יחידה. במידה ובסוף הדירה לא תימכר תוך שנה וחצי אלא תוך שנתיים או יותר אז אצטרך לשלם מס רכישה עם ריביות על קניית הדירה השניה, ואצטרך לשלם מס שבח במכירת הדירה הראשונה. נכון?

עו"ד יגאל מירון

נכון

שלומית קסנר

תודה רבה רבה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מקרקעין