לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
סבינה ניסימוב

הרכב נתקע חצי שעה אחרי העברת בעלות

שלום רב, ביום שישי האחרון רכשנו פיאט פנדה 2005 אחרי בדיקה בדינמומטר. חצי שעה אחרי תחילת הנסיעה הבת שלי נתקעה בצומת הומה ומסוכנת בשיא התנועה במרכז תל אביב. המוכרת אמרה שאין לה מושג מה קרה ושסיפרה לנו כל מה שהיא יודעת על הרכב. הרכב נגרר ועבר בדיקה במוסך מורשה של פיאט ונמסר לי שהקלאץ' גמור וכל תיבת ההילוכים. עלות התיקון כ-10,000 שח'!! עוד לפני הבדיקה הצעתי למוכרת להחליף חזרה בעלות ומאז היא לא מגיבה להודעות שלי. מה עלי לעשות? תודה רבה

חיים

אם יש לך תוצאת בדיקה של דינמומטר שנעשה סמוך לקניה ולא כתטב שם כלום על קלאץ גמור. קחי חוות דעת בכתב מהמוסך שתיקן את הקלאץ מוסך מורשה עם חשבונית. ואת תוצאות הבדיקה של דינמומטר ותבקשי מבעלת הרכב הקודמת להעיד בבית משפט לתביעות קטנות. שיפצו אותך על שגיאה רשלנות בבדיקת הרכב לפני קניה.

סבינה

הבעיה היא שמהמוסך המורשה קבלתי הערכת תיקון 10,000!! ש״ח כאשר הקל אץ׳ זה חלק קטן והרוב הוא התיבה הרובוטית ״רובוט לתה״ל״.. לא בטוח ששווה לי לתקן. אמרתי את זה לבוחן בדינמומטר והוא אמר שהקלאץ׳ הוא חלק מהמנגנון הרובוטי ואין אחריות. איך הוא שלח ככה את הרכב לכביש? לא בטוח גם שעשו נסיעת מבחן זה חובתם לצאת מהמכון ולנסוע על כביש? מה שחשוב לי לדעת איך יתכן שהמוכרת לא ידעה/ הרגישה משהו כשנהגה ברכב במצב כזה? מה שאני רוצה זה הפרת חוזה ( לא זוכרת את המונח המשפטי המדויק) פשוט להחזיר לה את הרכב. ההתלבטות שלי היא בין ללכת על משפט ולתבוע התרת חוזה מה שיכול לקחת חודשים גם בתביעות קטנות או לתקן ולתבוע עלויות תיקון. תודה רבה!

!

ייתכן שהעומס של הבדיקה בדינמומטר (האצת המנוע לסיבובי מנוע גבוהים) גרם להופעת התקלה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ביטוח ותביעות רכוש