לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רומי

צוואה לגבי בני זוג החיים יחד

שלום, אשמח לתשובה זוג חי חיים משותפים מזה כ15 שנה. האם במקרה ואחד מבני הזוג נפטר , האם דירתו או חלקה עוברים לבן/בת הזוג הנותר? ואם נרשמה צוואה לפיה הדירה עוברת לאדם אחר, האם זה קביל,או שבן/בת הזוג יכולים לתבוע חלקו בדירה. האם זה משנה אם הזוג חי בדירת הגבר או האישה? אם נרשמו מספר צוואות, האם האחרונה היא התופסת? תודה רבה

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

ראשית - אם יש צוואה, ואם הצוואה כדין, הוראות הצוואה גוברות. בעקרון הוראות הצוואה האחרונה בזמן גוברות על הצוואות הקודמות לה. שנית - עובדה של מגורים משותפים בדירה מסויימת אינה יוצרת (היא לבדה) זכויות באותה דירה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

מספר שאלות נשאלו: (א) לא. כאשר מתקיימים בזוג התנאים שבחוק, בן/בת הזוג שנותר/ה בחיים יורש כאילו היה נשוי לנפטר. וכאן יש משמעות להקף המשפחה. (ב) ירושת בן זוג היא מכח חוק. אבל אם נעשתה צוואה כדין, הוראת הצוואה גוברת והיורש לפי צוואה גובר על יורשים לפי חוק. אין משמעות באיזו דירה גרים ולמי היא שייכת. (ג) צוואה אחרונה גוברת על קודמתה במידה ובהיקף שהמאוחרת סותרת את המוקדמת. אם למשל צוואה אחת עוסקת בנושאים א+ב+ג והצוואה המאוחרת עוסק בנושאים א+ב+ד, הוראות המאוחרת תגברנה על הוראות המוקדמת בנושאים א+ב+ד אבל בכל הנוגע לנושא ג, תחולנה הוראות צוואה מוקדמת.

אורית

מה קורה במידה והדירה נרכשה ע"י האישה לפני הכרותם ויש צוואה ובו היא מורישה את הדירה לילדיה בלבד (אין הסכם ממון ביניהם)? האם יש לבן הזוג ולילדיו זכויות על הדירה שנרכשה ורשומה על שמה?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות