לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אמילי

חשבון בנק כשיש צו ירושה עדין רשום כעזבון

הורי היו שותפים בחשבון בנק אבי נפטר, אימי נותרה בחשבון, שנקרא על שמה ובתוספת יורשי עזבון ושם אבי. אנחנו שתי אחיות יורשות גם את אבי יחד עם אימי. עד עתה לא הבאנו תעודת פטירה של אבי לבנק. שאלתי האם במצב הזה אנחנו בפועל נחשבות כבעלות חשבון בנק זה? כלומר כמחזיקות חשבון בנק שני לחשבון רגיל שיש לכל אחת מאתנו לבד? או שעד שלא מביאים צו ירושה, ורושמים את היורשות במפורש בחשבון יחד עם אימי זה לא רשמי. למשל אם יש סכנה לעיקול עלי אישית, או בכלל ענינים הקשורים אלי אישית, האם יכולים לבוא לחשבון אימי עם עזבון אבי ולעקל אותו גם בגללי אפילו ולמרות שאיני רשומה בו עדין אלא כפי שציינת רשום שהחשבון על שם אימי ועזבון אבי. ? אם כן אני שותפה בפועל ויכולים לעקל גם מחשבון אימי, האם כדאי לי להביא את צו ירושה ואז לצאת מהחשבון יחד עם אחותי ולהשאיר רק את אימי לבד? רב תודות.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

לפי חוק הירושה משעה שאביך מת, את היורשת וחלקך בחשבון הבנק הוא שלך. רשמית העברת הזכויות בחשבון אלייך מתעכבת עד שיוצא צו ירושה המכריז של יורשי המנוח. אבל אם יבקש מישהו לעקל את חלקך בחשבון הבנק ויוכיח שאת יורשת של המנוח הרשום כעל החשבון, אני מניח שבית משפט ייתן צו עיקול אם ישתכנע שכל העכוב בהעברת החשבון לשמך נועד רק להברחת נכסים ואין לו סיבה אמיתית אחרת.

אמילי

תודה לך על התשובה. אימי הציעה שנלך עם צו הירושה לבנק ואני ואחותי נצא כלומר לוותר על החלק בחשבון שלה מירושתינו ואז הכל הוא שלה עד שתמות. ואז נירש אותה. האם מצב זה פותר את בעית העיקול כלומר לגשת להציג צו ירושה ואז לוותר על חלקינו. ? ואני מבינה שזה לגבי כסף. התשובה שלך לגבי העזבון תקף גם לגבי רכוש שעדין לא עבר בטאבו? והאם גם ויתור בטאבו בשלב זה הוא פתרון זמני אבל יעיל מעיקול? תודה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות