לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
סיגל

צו ירושה וקצבת שארים

גבר שהיה נשוי בשנית נפטר. מנישואיו הראשונים יש לו 4 ילדים בוגרים ומנישואיו השניים יש לו ילדה בוגרת ו2 קטינים. אשתו הגישה בקשה לצו ירושה וקיבלה אותו כמקובל בחוק. הגבר היה מקבל מביטוח לאומי קצבת נכות וכיום אשתו מקבלת קצבת שארים. לאישה יש דירה שנקנתה עוד לפני נישואיה וכתובה על שמה בלבד. שאלותיי: 1. האם לפי צו הירושה גם הדירה מתחלקת בין הילדים? במידה ותמכור. 2. אחד מילדיו מנישואיו הראשונים כתב מכתב לביטוח לאומי שהאישה לוקה בנפשה במחלת סכיזופרניה ומזניחה את ילדיה ומבקש להעביר את קצבת השארים לאמו. יש לציין שאותו ילד באמת לוקה בנפשו ונוטל כדורים פסיכיאטרים. האם האישה צריכה לחשוש ממכתב זה? מהשלכותיו? תודה רבה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

1. לא. הדירה שלה, אלא אם תצליחו להוכיח שהאשה השניה העניקה למנוח זכויות בדירה לפני מותו. 2. האשה הראשונה לא היתה נשואה למנוח בשעת מותו, הילדים הקטינים אינם ילדיה. לפיכך אינה זכאית לדבר. אם יש חשש לבריאות הילדים הקטינים, יש לפנות לעובד סוציאלי במקום מגורי אותה אשה שניה ולבקש שיבדוק מצב הילדים. ייתכן שהפתרון להם הוא מינוי אפוטרופוס שידאג לאותם קטינים.

סיגל

ראשית, תודה רבה על תגובתך. לגבי (2) נראה לי שהיתה אי הבנה. אותו בחור (בוגר), הבן של המנוח מנישואיו הראשונים העליל על האישה השניה במכתב שכתב לביטוח הלאומי, אודות מצבה הנפשי כביכול. האישה בריאה בגופה ובנפשה ודואגת לשלום ילדיה. האם יש כאן מקום להליך משפטי נגדו, בגין הוצאת דיבה ונסיון לקבלת דבר במרמה תוך שלילת זכויותיה בביטוח הלאומי? שכן, הוא כתב מכתב מטעם עצמו, העליל עלילות שווא, שאין להם שום גיבוי רפואי, במטרה לנשל את האישה מזכויותיה ולנכסם לעצמו. תודה

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

פורום זה אינו עוסק בתחומים אלה. ראוי להתייעץ בפורום המתאים בשאלה אם יש כאן עילת תביעה טובה ואם יש זכות לפיצויים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות